Zavřít reklamu

[youtube id=“pwDhe4YL2cc“ width=“620″ height=“360″]

Tak jako každý rok jsme zapisovali nové prvňáčky do základní školy v Nové Bělé. Tak jako každý rok (co jsme nasadili iPady) jsme mimo klasických pomůcek (kostky, molitanová písmena a čísla, pracovní listy, atd.) využili právě iPady. Děti po celou dobu zápisu provázela tři písmena A, E, O. Hledaly jména, přiřazovaly slova, obtahovaly a psaly.

V úvodu hledaly správnou cestu každého písmene k obrázku holčičky. Pro tuto aktivitu jsem využil aplikaci Hello Color Pencil, pro kterou jsem vytvořil bludiště. Děti vymýšlely, jak se mohou jmenovat, a sdělil jsem jim, že se celý zápis bude točit kolem těchto tří písmen. Vyplněné bludiště jsem rodičům poslal na e-mail.

Následně děti obtahovaly tato 3 písmena v aplikaci Little Writer. Výhodou této aplikace je možnost přemluvit ji do češtiny a také navolit, která písmena se mají procvičovat. Dále písmena psaly (opět v aplikaci Hello Color Pencil).

V poslední fázi děti přiřazovaly konkrétní obrázky k daným písmenům. Pro tuto činnost jsem v aplikaci Stick Around vytvořil pracovní list (ke stáhnutí zde). Velkou výhodou této aplikace je ověření správného přiřazení samotnou aplikací (učitel nastaví parametry) a samozřejmě možnost si danou úlohu nasdílet.

S matematikou se děti setkaly skrze aplikace Math 3-4, Math 4-5 a Matrix Game 2.

Nakonec si mohly děti složit puzzle v aplikaci Jigsaw Box, kde byly hlavními hrdiny. Tato aplikace umožňuje vytvořit si puzzle z vlastní fotografie.

Kompletní seriál „iPad v 1. třídě“ najdete zde.

Autor: Tomáš Kováč – i-School.cz

Témata:
.