Angry Birds je světový herní fenomén. Své postavení na trhu mobilních her si buduje již od konce roku 2009. Od té doby vyšlo několik verzí této populární hry, s kterými jste jistě obeznámeni. Nyní Rovio přináší verzi Star Wars se starými dobrými ptáky v novém kabátku z Hvězdných válek.

Hvězdné války jsou sérií filmů založených na konfliktu mezi řády Jedi a Sith. To nám může trochu připomínat konflikt mezi naštvanými ptáky a prasátky, kteří spolu již několik let bojují na našich zařízeních. Nějakého chytrého člověka v Roviu napadlo, že by mohli sloučit právě tyto dvojice. A byl to opravdu geniální nápad.

Mohli byste čekat, že Rovio vezme Angry Birds, zasadí je do tématu Hvězdných válek a tím pro ně nová verze končí. V tomto bodě se naštestí v Roviu nezastavili. Noví ptáci jsou jako vždy v několika odlišných lokacích. V první verzi hry na nás čekají dvě lokace a jedna bonusová. Na začátku se dostanete na Tatooine, domov Luka a Anakina Skywalkera. Další na řadě je Death Star (Hvězda smrti). V bonusových misích čekají na akci roztomilí roboti 3CPO a R2D2. V dalším updatu hry se můžeme těšit na ledovou planetu Hoth. Pěkná je kombinace prostředí s gravitací (na Tatooine) a následně několik úrovní inspirovaných Angry Birds Space, kde před Hvězdou smrti létáte okolo planet bez gravitací a uvnitř jejich gravitačního pole jako ve verzi Space. K dispozici je ještě dostupná Cesta Jediho na planetě Dagobah, kam se ve filmu Luke Skywalker vydal hledat Mistra Yodu. Bohužel si zahrajete jen jeden level. Pokud chcete hrát dále, musíte si tuto úroveň pomocí In-App nákupu za 1,79 eur koupit.

Samotné postavičky nejsou jen převlečení ptáci a prasátka. Jsou to i postavy z Hvězdných válek s vlastními schopnostmi. A zde se Rovio opravdu předvedlo. V prvních dílech je klasický červený ptáček Luke Skywalker a neumí nic než létat. Poté se ho však ujme rytíř Jedi, Obi-Wan Kenobi, který ho vycvičí. Následně se z Luka stává učedník se světelným mečem. Při hře tedy v letu můžete tapnutím na obrazovku švihnout světelným mečem a zničit nepřátele či prostředí. Samotný Obi-Wan Kenobi také nepřišel zkrátka. Jeho schopností je síla, kterou může pohnout objekty určitým směrem. Pokud tedy máte ve hře bedničky, stačí do nich naletět Obi-Wanem a dalším tapnutím je nějakým směrem zahodit a zničit prasátka.

Jak postupujete hrou, přibývají další postavičky. Postupně se tak setkáte s Hanem Solem (kterého si z filmu určitě pamatujete, jelikož ho hrál Harrison Ford), Žvejkalem a vojáky povstalců. Han Solo má pistol a kam při hře po jeho vystřelení z praku tapnete, tam vystřelí tři rány. Žvejkal je největší pták ve hře a zboří všechno, co mu přijde do cesty. Vojáci povstalců jsou známí mini ptáčci, kteří se dokáží rozdělit na tři další. V bonusech je ještě R2D2 se schopností paralizéru a 3CPO, který se může rozletět na kousky. Subjektivně jsou všechny schopnosti ptáků mnohem zábavnější než v předchozích dílech. Při destrukci prasátek můžete využít ještě bonus Mighty Falcon, což je známá stíhačka z filmu. Nejdříve vyhodíte vajíčko s naváděním a následně přiletí Falcon a místo rozstřílí. Po úspěšném levelu získáte medaili.

Prasátka jsou „převlečena“ za vojáky Impéria. Nejhezčí vojáci jsou Stormtroopeři v helmách, kteří mají občas i zbraň a střílí. Když se do střel trefíte vaším ptákem, odrazí ho to pryč a nemůžete již použít nějakou jeho schopnost. Různě velká prasátka jsou dále v kostýmech velitelů a dalších vojáků. Dalšími postavami jsou například Jawové nebo tuskenští jezdci. Jedna postavička je dokonce stíhačka Impéria, kde kabinu tvoří prasátko a po předem určené cestě v úrovni létá.

Grafika je na tom podobně jako u ostatních dílů Angry Birds. Ničím vás tedy nepřekvapí, ale je na skvělé úrovni. Hru doprovází hudba a zvuky ze Star Wars. Hvězdné války mám rád a na rozdíl od jiných dílů Angry Birds mi zde po čase nelezla znělka na nervy. Co se týče samotných zvuků, jsou to věrné kopie těch filmových. Při švihnutí světelným mečem uslyšíte jeho charakteristický zvuk, stejně jako u střelby z pistole. To vše je doplněno ještě klasickými výkřiky ptáků a dohromady to udává moc pěknou herní atmosféru. Pokud jste fanoušci Hvězdných válek, určitě si všimnete maličkostí jako dva měsíce v pozadí na Tatooine, Hvězdu smrti v pozadí ve stejnojmenných úrovních či animaci mezi úrovněmi, kde scény přechází z jedné strany na druhou, stejně jako ve filmu.

Z technického hlediska se nedočkáte iCloud synchronizace postupu ve hře, ani iOS universal aplikace pro iPad i Phone za jednu cenu. Na druhou stranu si užijete mnoho zábavy s ptáky s novými a zábavnějšími schopnostmi ve Star Wars kabátku. To vše za přiměřenou cenu 0,89 eur za iPhone verzi a 2,69 eur za iPad verzi. Pro fanoušky Hvězdných válek je tato hra nutnost. Pokud vás předchozí díly již moc nebavily, hru stejně doporučuji, protože má zcela nový a zábavnější náboj. Vytknout mohu jen menší množství úrovní, ale z předchozích dílů je jasné, že se během následujích týdnů dočkáme nových.

.