Nedávno dorazilo do kin veleúspěšné pokračování série o železném muži Iron Manovi s pořadovým číslem tři. Není snad nikdo, kdo by neznal výstředního miliardáře Tonyho Starka a jeho obleky s neobyčejnými schopnostmi. Stejně jako u Iron Mana 2, i tento díl filmové série si vysloužil své místo v App Store v podobě originální stejnojmenné hry.

Když máte kovový obleček

Těšíte se na filmový příběh, který společně s Iron Manem prožijete i ve hře? Pak budete zklamáni. Hra Iron Man 3 má s filmem společného jen pramálo. Čím však hra potěší, je poměrně dobrá grafika a skvěle zpracované herní úkoly, které vás motivují a nutí hrát pořád dál, i když je to někdy opravdu o nervy.

Iron Man pro iOS se sice filmu příliš nepodobá, nicméně několik souvislostí přeci jen najdete. Mezi jednu z hlavních patří ta, že budete mít k dispozici velké množství různých obleků, které budete odemykat během hraní. Nechybí mezi nimi ani Iron Patriot.

Na začátku však máte jen jediný oblek, který jednoduše pozná každý fanoušek Iron Mana, nicméně velkou silou a odolností toto železné brnění nedisponuje. Nezbývá tak nic jiného, než projít krátkým tutoriálem a nasbírat body zkušeností, abyste mohli odemknout lepší obleky. Kromě zkušeností hromadíte ještě tzv. Stark kredity, za které si můžete u obleku vylepšit zbraně, odolnost nebo pořídit speciální zbraň. Kromě toho se za kredity kupují i nově odemčená brnění.

edy jak probíhá samotné hraní. Nejdřív se automaticky nastartuje oblek a vylétnete do vzduchu, pak jen letíte stále kupředu a nakláněním iOS zařízení se pohybujete doleva nebo doprava. Samozřejmě to není jen tak, musíte se vyhýbat vzducholodím, stíhačkám, které na vás nalétávají, a také vypuštěným střelám. Aby hra byla ještě zajímavější a složitější, je třeba ještě zneškodňovat znepřátelené drony a další zákeřné nástrahy AIMu. Během letu se vám automaticky mění výška, ve které se nacházíte, takže se často ocitnete i nízko nad cestou a musíte se vyhýbat protijedoucím autům (ano, opravdu protijedoucím, nejedná se tedy o statické objekty, jako je tomu ve většině podobných her), zaparkovaným stíhačkám nebo proletět dřív, než vás zavalí hroutící se mrakodrap. Jednou za čas se objeví i vojáci a tanky, se kterými je také třeba se vypořádat.

Hlavněádné životy, říkáte si, že hra tedy v tuto chvíli bude končit… Opak je však pravdou, jsou zde totiž krystaly, díky kterým si můžete okamžitě doplnit energii a pokračovat v misi. Každé další oživení však stojí dvojnásobný počet drahokamů. A jak už jste možná uhodli, zde se uplatňují In-app nákupy. Za ne zrovna nízké částky si lze koupit různé množství krystalů a můžete tak dosahovat nadlidských skóre. Za krystaly se totiž nakupují i Stark kredity. Nemusíte se však ničeho bát, krystaly lze získat i plněním denních misí.

Jak ve hře postupujete na vyšší a vyšší úrovně, mění se i prostředí, ve kterém poletujete, díky tomu se nedostanete do fáze, kdy vás hra začne nudit. Neustále se objevují nové exteriéry, nové druhy nepřátel a samozřejmě i obleků, nemusíte se tedy vůbec obávat stereotypu a toho, že Iron Mana po několika dnech smažete.

Stejně jako ve většině her i tato nabízí systém ocenění a jakmile splníte určité cíle, dostanete malé množství krystalů a můžete svůj úspěch sdílet s přáteli na Facebooku a můžete tak s přáteli soutěžit, kdo je lepší „Železný muž“.

Závěrem

Iron Man 3 vás jistě nadchne poměrně dobrou grafikou a dobrým systémem misí a úkolů, bohužel na jeho hodnotě ubírá fakt, že s filmem nemá téměř nic společného a grafika mohla být zpracována detailněji. Celkově však hra určitě nezklamala a zaručí vám hodiny zábavy. Oficiální hra k filmu Iron Man 3 je v App Store dostupná úplně zdarma a už během prvních dnů se dostala v žebříčku oblíbenosti do vysokých pozic a stále tam setrvává. Rozhodně nečekejte a stahujte.

.