Dotykové displeje iPhonů a především iPadů jsou jako stvořeny pro hraní strategických her, díky jejich velice snadnému ovládání, kde vše dokážete zařídit jediným prstem, a nemusíte se přitom proklikávat ve složitých nabídkách. V poslední době se staly velmi oblíbeným subžánrem strategií právě Tower Defense hry. Ovšem takových, kde dostanete od velké porce zábavy přes skvělé grafické a zvukové zpracování až po velké množství různorodých nepřátel, je velmi málo. Všechna tato kritéria splnilo hráčům na konci roku 2011 Ironhide Game Studio v titulu Kingdom Rush, se kterým posbíralo nejedno ocenění. V těchto dnech, tedy asi po roce a půl, se na App Store objevilo pokračování veleúspěšného Kingdom Rush s podtitulem Frontiers a není divu, že po pár hodinách tato hra zaujala přední místa ve většině světových žebříčků.

Princip hry je naprosto jednoduchý, ale také zároveň velice chytlavý a zábavný. Na displeji iOS zařízení máte cestu, na kterou z jedné strany ve vlnách vstupují armády nepřátel, kteří se snaží dostat až na druhou stranu. Tam máte vlajkami vztyčenou hranici, kterou musíte ubránit, a nepovolit nejlépe ani jednomu nepříteli, aby skrze ni prošel. Kolem této cesty je omezený počet stavebních míst, kde můžete postavit budovy sloužící k obraně. Po dokončení staveb začíná spoustu zábavy v podobě výbuchů, zmatku a divoké akce. Nemusíte zde řešit žádný sběr surovin, jako v jiných strategiích, zde si vystačíte pouze se zlatými mincemi, které dostáváte za sestřelení protivníků.

Stejně jako v původní verzi hry jsou i v Kingdom Rush Frontiers k dispozici čtyři budovy a věže, které se dají rozvíjet až do čtyř různých levelů, při kterých se nemění pouze síla či rychlost jejich útoku, ale také jejich osádka. Například z lukostřelecké věže se po pár vylepšeních stane věž s vrhači sekyrek, nebo z kasáren, u nichž se původně nacházejí tři rytíři, vznikne po zaplacení spolek pouštních vrahů. Nepřátel je zde opět několik desítek druhů od pavouků přes včely až po šamany a další monstra, všichni mají své specifické vlastnosti a na každého působí jiný útok. Úrovně jsou prošpikovány zajímavostmi, které stojí za pozornost. Někde můžete za úplatek požádat piráty, aby z děla vystřelili na určené místo, jinde vám pomáhají zase masožravé rostliny. Grafika hry zůstala prakticky nezměněna, vše je detailně a líbivě nakresleno, nechybí ani různé efekty nebo animace, které zaujmou, neméně kvalitně je na tom zvukové zpracování.

Zmíněn musí být také hrdina, který vás doprovází a pomáhá v každém levelu. Zde je právě asi největší změna oproti původnímu titulu. V základu máte k dispozici na výběr ze tří hrdinů, z nichž každý má speciální vlastnosti, které můžete, na rozdíl od rok a půl staré hry, po úspěšně zvládnutých úrovních vylepšovat. Dalších několik si lze poté dokoupit pomocí In-App purchase, což je určeno pro největší fajnšmekry, jelikož ti nejdražší stojí více než samotná hra.

Po přečtení předchozích řádků si asi říkáte, že Kingdom Rush Frontiers není žádnou novinkou a vše je stejné jako u původního Kingdom Rush. Jsou zde stejně fungující věže, až na drobné změny stejné spektrum nepřátel, úplně stejná grafika a celkový princip hry je také nezměněn. Musím ale dodat, že to vůbec nevadí; proč také měnit něco, co tak skvěle funguje? Hra obsahuje 15 poměrně složitých levelů, desítky achievementů, nepřátel, bojovníků a mnoho dalších detailů, což zaručuje mnoho hodin zábavy a akce. Jak už to ale bývá, tak za kvalitu se platí a HD verze hry vyjde na zhruba sto korun, což může být pro někoho příliš, já hru ale s čistým svědomím doporučuji a vůbec nelituji, že jsem autory této návykové hry takovou částkou odměnil.

Autor: Petr Zlámal

.