Nedávno se v App Store objevila poměrně zajímavá hra s názvem Tales of Furia, za kterou stojí nové české herní studio Realm Masters Interactive, s.r.o. Vývojáři mají se svým dílem velké plány a netají se ambicemi prorazit i na mezinárodní scéně. Mají se svojí pohádkovou skákačkou šanci prosadit se v obrovské konkurenci her pro iOS?

Při prvním spuštění hry Tales of Furia je hráč seznámen se základní dějovou linií příběhu. Ta je poměrně jednoduchá. V dalekém pohádkovém království žije princ Furry, hlavní hrdina hry. Princ Furry již se svou jedinou láskou stojí před oltářem, ale do obřadní síně na poslední chvíli vtrhne zlý Dark Lord Furious. Svatbu samozřejmě zmaří, princeznu unese a ubohého Furryho uvězní do temného žaláře až do konce jeho dnů.

Zde nástin příběhu končí a budoucí vývoj je jasný. Úkolem celé hry je vyvést prince Furryho z kobky, dovést ho až ke zlému Lordovi a z jeho bídných rukou zachránit Furryho ztracenou lásku. A jakým způsobem bude útěk a záchrana probíhat? Skákáním, hopsáním a zase skákáním.

Tales of Furia je co se týče herního systému skákačkou toho nejobyčejnějšího rázu. Pohyb doprava a doleva je obstaráván nakláněním telefonu a skok lze provést klepnutím kamkoli na displej. Chcete-li postupovat hrou, musíte skákat po různých plošinách směrem vzhůru a vyvarovat se pádu z větší výšky. Cílem každé úrovně je úspěšně se dostat až na vrchol daného podlaží, tohoto vrcholu dosáhnout v co nejlepším čase a po cestě posbírat co nejvíce hvězdiček. K dispozici má hráč vždy tři životy (3 srdíčka v pravém dolním rohu obrazovky). Přijde-li hráč o všechny životy, musí danou úroveň začít hrát znovu.

Pro méně zkušené hráče je k dispozici i snadná obtížnost s neomezeným počtem životů. Nehrozí tedy žádná zbytečná frustrace z dlouhodobých neúspěchů při postupu hrou. Obě úrovně obtížnosti lze vždy pro danou úroveň zvolit ihned při jejím odemčení a bonusovém úkoly (takzvané achievementy) lze plnit bez ohledu na obtížnost. Podaří-li se vám tedy například projít úrovní bez ztráty života a zároveň při tom posbírat všechny hvězdičky, získáte náležitou odměnu, i kdybyste danou úroveň hráli na snadnou obtížnost s neomezeným počtem životů.

Herní prostředí se postupně stává pestřejším a obtížnost roste. Postupem času přibývají různé druhy plošin, z nichž některé se po našlápnutí propadají, skrz jiné se nedá proskočit a podobně. Do hry se s časem dostávají také všechny možné vražedné překážky v podobě všelijakých statických zbraní nastrčených do cesty nebo strážců mechanicky se pohybujících po plošinách. V pokročilejším stádiu hry již tedy není tvrdý pád z plošiny tím jediným nebezpečím. Přibývají také alternativní možnosti postupu jako například výtahy, posuvné plošiny a podobně. Hra tedy není tolik monotónní.

Grafické zpracování celého herního prostředí je příjemné a je pojato s jakousi pohádkovou nadsázkou. Hra je dokreslena povedeným hudebním doprovodem. Pozitivní je, že hra je poměrně dlouhá a úrovní k hraní je dost. S Tales of Furia si tedy v metru, tramvaji či v čekárně u lékaře zkrátíte opravdu mnoho chvil. Kromě hlavního příběhu si lze zahrát i jednotlivé výzvy. Tyto výzvy navíc budou s dalšími aktualizacemi přibývat, takže zábavy bude snad i v budoucnu dostatek.

[youtube id=“VK57tMJygUY“ width=“620″ height=“350″]

Hra podporuje Game Center, takže se snadno můžete podělit o své výsledky a porovnávat je s ostatními hráči. Přesto, že se jedná o českou hru, lokalizace do naší mateřštiny zatím chybí a hra je napsána pouze v angličtině. Vývojáři však přidání různých lokalizací včetně té české plánují a situaci by se tedy s příštími aktualizacemi měla změnit.  Za negativum považuji také to, že je hra Tales of Furia určena jen pro iPhone a iPod touch. Samozřejmě si ji můžete zahrát i na iPadu, ale rozlišení velkého displeje tabletu zatím podporováno není. Vývojáři z Realm Masters Interactive se nicméně v blíže nespecifikované době chystají optimalizovat hru i pro iPad.

Témata:
.