Společnost Apple na jaře organizovala speciální „školní“ keynote, na které jsme se dočkali odhalení nového iPadu. Kromě toho se však událost věnovala především žákům a učitelům. Pro ty druhé jmenované Apple tehdy představil aplikaci Schoolwork, která by jim měla výrazně ulehčit mnoho věcí z praxe. Dnes došlo k oficiálnímu spuštění.
Aplikace Schoolwork je v podstatě takovým „třídním manažerem“ pro každého učitele. Umožňuje hromadnou či selektivní komunikaci s žáky, zadávání úkolů, zapisování a evidování známek a mnoho dalších funkcí, které v praxi učitelům usnadní život. Aplikace umí pracovat s plejádou formátů dokumentů, internetovými odkazy a mnoha dalšími nástroji, které učitel pro kontakt se svými žáky potřebuje. Schoolwork však není jen jednostranně zaměřenou aplikací, studenti mohou jejího potenciálu využít také. Za pomocí Schoolwork mohou studenti sledovat své známky, své splněné a nesplněné úkoly, stejně jako mohou kontaktovat učitele a požádat o pomoc, například při plnění nějakého domácího úkolu.
Oficiální obrázky z prostředí tohoto ekosystému:
Schoolwork spolupracuje s aplikací Classroom a učitelé tak mohou mít dokonalý přehled o tom, co jejich studenti na svých iPadech dělají. Celý ekosystém výukových nástrojů a aplikací od společnosti Apple je poměrně propracovaný, jak se můžete sami přesvědčit na speciální micro-site, kterou Apple pro tyto potřeby zřídil. Aplikace Schoolwork se momentálně nachází v testovací fázi a dá se očekávat, že do ostrého provozu dorazí na začátku příštího školního roku, společně s vydáním iOS 12.
Teoreticky jde o velice zdařilý a potenciálně obrovsky užitečný koncept. Problém je v tom, že pro smysluplné použití takovýchto nástrojů je třeba, aby s nimi byla kompatibilní celá třída. V praxi to tedy znamená, že každý žák by měl mít svůj vlastní iPad se svým vlastním Apple ID. To je poměrně futuristická představa, která může fungovat jen na velice úzkém množství škol (především pak v USA). Pokud jsou však tyto podmínky splněny a jak vyučující, tak studenti jsou k práci v tomto ekosystému vedeni, musí jít o velice zajímavý a interaktivní způsob vedení výuky. Pro většinu z nás (resp. naše [potenciální] děti) jde však o realitu, která je vzdálená v daleké budoucnosti.