Po kliknutí na nepříliš viditelný nadpis „Apple and Education“ na hlavní straně webu společnosti se zobrazí sekce ukazující, jak lze její výrobky využít pro efektivnější a interaktivnější vzdělávání. Nyní se zde objevilo několik nových příkladů využití iPadů a široké nabídky aplikací pro vytvoření studijních plánů zajímavějších jak pro studenty, tak pro vyučující.
Dva příběhy Apple vypíchl a jeden z nich představuje Jodie Deinhammerovou, učitelku biologie ve městě Coppell v Texasu. Ta při koncepci svých hodin anatomie a fyziologie pracuje s iPadem, iTunes U, digitálními učebnicemi a mnoha aplikacemi. Proces učení o lidském srdci je zde rozdělen do čtyř fází, přičemž u každé je popsáno, co zahrnuje a jaké nástroje, tedy aplikace, se k němu používají.
Téma je vždy pomocí interaktivních digitálních učebnic představeno, čemuž následuje další rozvíjení znalostí identifikováním částí na modelech srdce, studiem histologie, měřením tepu a analýzou jeho změn a pitvou za asistence vzdělávacích aplikací.
Následuje test znalostí studentů prostřednictvím několika různých způsobů, mezi nimiž si každý zvolí ten nejvíce vyhovující – například vytvoření informativního stop-motion videa. Nakonec se studenti sami stanou učiteli, když na iTunes U zveřejní výsledky aplikování svých znalostí v podobě kurzu „Health Without Borders“.
Druhý konkrétní případ nahlíží do tříd a osnov školy Philadelphia Performing Arts. Vyučující různých předmětů zde spolupracují při vytváření vlastních studijních materiálů tak, aby co nejlépe odrážely konkrétní a aktuální potřeby studentů. Výsledkem je studium, které má podporovat jak vědění, tak kreativitu budoucích generací.
Ve videu na stránce je ukázán příklad z výuky chemie, kdy studenti vytvoří papírové kostky s názvy prvků. Skrze virtuální realitu aplikace Elements 4D, jež papírové kostky převede do interaktivních virtuálních trojrozměrných objektů, lze pak pozorovat reakce prvků mezi sebou a podněcovat porozumění a touhu po dalším poznání. Výčet dalších aplikací používaných při koncepci výuky obsahuje balík iWork, iBooks Author, Volcano 360°a další.
Zajímavá je také informace, že škola ročně ušetří až sto tisíc dolarů (2,5 milionu korun) za učební materiály.
V sekci „Real Stories“ na webu Applu najdete mnoho dalších příkladů, jak lze iPady ve školství využít.
to je super ze skola usetri az 2.5 milionu rocne, protoze studenti misto aby si chemii zkouseli v realu v ucebne chemie, tak si hrajou virtualne s kostickama…
uz se tesim az na ipadu zacnou vyucovat autoskoly, nakej simulator jezdeni…a kdyz clovek projde, tak druhou aplikaci na test…a pak uz jen ridicak a hura do provozu….a to se urcite usetri za benzin a auta daleko vic nez 2.5 milionu :D
:DDDDDDDDDDDDD lol, takova kravina
kk. Suhlasim. Realne pokusy a skutocnu anatomiu asi tazko nejaky iPad nahradi.