Elektronickou čtečku knih si většina lidí představí jako jednoduché zařízení určené pouze k zobrazení knih na displeji s elektronickým inkoustem. Tento typ čteček se stal oblíbeným zejména díky schopnosti věrně simulovat vzhled tištěných knih a šetřit oči uživatelů. Co kdybych vám ale představil čtečku, která toho umí mnohem víc? Představte si, že byste mohli nejen číst knihy, ale také instalovat libovolné aplikace z Google Play, psát poznámky či kreslit s dokonalou odezvou a přesností, jako byste skutečně psali nebo malovali na papír. A co kdybyste si na ní dokázali pustit i videa z YouTube nebo surfovali po internetu v klasickém prohlížeči? Přesně tohle nabízí Onyx Boox Note Air 3C – čtečka, která zdaleka překonává běžné očekávání od elektronické čtečky knih. Dnes se na ni podíváme blíže.

Výhody čteček s elektronickým inkoustem jsou všeobecně známé. Kromě skvělého čitelného displeje na přímém slunci a extrémně dlouhé výdrže baterie přináší Onyx Boox Note Air 3C řadu dalších funkcí, které klasické čtečky nenabízejí. Na prvním místě je to barevný e-ink displej o velikosti 10,3″ (26,16 cm) a rozlišení 2480 x 1860 pixelů. Tento displej má podsvícení, což je výhodné při čtení za špatných světelných podmínek. Podporuje širokou škálu formátů, včetně PDF, MOBI, EPUB, DOCX a PRC, takže čtení různých typů knih a dokumentů je snadné a bezproblémové. Kromě toho zvládá zobrazit klasické textové soubory (TXT), Word dokumenty a další běžné formáty.

Co dělá z Onyx Boox Note Air 3C opravdu výjimečné zařízení, je plná podpora českého rozhraní, včetně možnosti nechat si knihy předčítat v češtině. To ocení nejen čtenáři, kteří preferují poslech před čtením, ale i lidé, kteří chtějí využívat čtečku ke studiu nebo učení cizích jazyků. Překlady slov přímo v textu vám umožní snadno porozumět neznámým výrazům a zlepšovat si jazykové dovednosti. Onyx Boox však není jen čtečka – je to skutečně multifunkční zařízení, které nabízí funkce, jako je přehrávání hudby, prohlížení obrázků, surfování po internetu přes webový prohlížeč, organizér, e-mailový klient, poznámkový blok a samozřejmě čtení knih. Díky možnosti instalovat jakékoli aplikace z Google Play jsou možnosti jejího využití téměř nekonečné.

Interní paměť o kapacitě 64 GB poskytuje dostatek místa pro uložení vašich knih, dokumentů, obrázků a dalších dat. Pokud by vám však tato kapacita nestačila, můžete ji rozšířit pomocí micro SD nebo micro SDHC karet. Pro připojení k internetu a ostatním zařízením je k dispozici Bluetooth, Wi-Fi a USB-C konektor, který slouží nejen k nabíjení, ale i k přenosu dat. Váha zařízení činí 430 gramů, což zajišťuje, že čtečka je lehká a snadno přenosná, ať už ji vezmete kamkoli. Baterie o kapacitě 3700 mAh je navržena tak, aby poskytovala extrémní výdrž, která se přizpůsobí vašemu způsobu používání. Pokud čtečku využíváte jen ke čtení s vypnutou Wi-Fi a občas si na ní něco nakreslíte, můžete se těšit na měsíce bez nutnosti dobíjení. Jakmile však začnete intenzivně surfovat po internetu, streamovat videa nebo využívat Wi-Fi, výdrž baterie se sníží rychleji než u telefonu nebo tabletu.

IMG_6851

Displej čtečky nabízí úžasný zážitek při čtení. Jeho rozlišení je natolik kvalitní, že vám přinese pocit, jako byste četli skutečnou knihu. Mnoho tištěných knih nedosahuje tak vysoké kvality zobrazení jako Onyx Boox Note Air 3C. I maličkosti, jako je rychlost otáčení stránek, vás ohromí. Díky rychlé odezvě displeje můžete listovat téměř stejně plynule, jako byste listovali v klasické knize. Čtení je navíc mimořádně pohodlné díky možnosti držet čtečku za boční rámeček, což umocňuje pocit čtení skutečné knihy. Displej je nastavitelný, takže si můžete přizpůsobit jak jas, tak i podsvícení podle aktuálních světelných podmínek. Ať už čtete na pláži na přímém slunci nebo v posteli v temné místnosti, vždy najdete optimální nastavení pro co nejpříjemnější čtení. Ovládání je velmi jednoduché a intuitivní. Pro rychlé nastavení různých funkcí, jako je jas, hlasitost nebo podsvícení, stačí jednoduché gesto, které vám otevře nabídku podobnou Control Center známému z iOS. Pokud potřebujete podrobnější nastavení, najdete je v přehledném menu systému, kde se snadno zorientujete díky českému rozhraní. I pro nové uživatele je vše intuitivní a díky češtině vám změna nastavení nezabere déle než pár vteřin.

IMG_6708

Psaní a kreslení jsou dalšími oblastmi, kde Onyx Boox Note Air 3C exceluje. Mnoho zařízení nabízí psaní a kreslení, ale málokteré dosahuje takové úrovně jako tato čtečka. Stylus, který je součástí balení, je pasivní, takže jej nikdy nemusíte nabíjet, a přesto dokáže reagovat na tlak a náklon. To znamená, že můžete kreslit s přesností a kontrolou, jako byste používali pastelky nebo tužku. Stylus vydává při dotyku s displejem jemný zvuk, který připomíná škrábání tužky po papíru, což zvyšuje pocit autenticity. Povrch displeje má vrstvu, která simuluje odpor papíru, takže máte pocit, že skutečně kreslíte na papír, a to jak díky haptické odezvě, tak zvuku. Tato technologie přináší realistický zážitek z kreslení, který je srovnatelný s Remarkable 2, ale s výhodou podsvícení a podpory aplikací z Google Play.

IMG_6852

Pokud jde o psaní, čtečka nabízí úžasnou funkci automatického rozpoznávání rukopisu, která využívá umělou inteligenci. Podporuje 66 jazyků, včetně češtiny, takže můžete psát jakýmkoli stylem a čtečka dokáže převést váš rukopis na digitální text. Stačí si stáhnout požadované jazykové balíčky o velikosti kolem 12 MB a začít psát. Rozpoznávání textu funguje překvapivě dobře i s nečitelnými čmáranicemi, které se promění v jasně čitelný digitální text. Pokud hledáte zařízení, které zvládne mnohem více než jen funkci tradiční elektronické čtečky, a toužíte po multifunkčním přístroji umožňujícím nejen komfortní čtení, ale také psaní, kreslení, překlady a mnoho dalších užitečných funkcí, pak je Onyx Boox Note Air 3C ideální volbou. Tento přístroj totiž daleko převyšuje běžné očekávání od klasických čteček. Na rozdíl od jednoduchých zařízení určených výhradně ke čtení e-knih nabízí Onyx Boox Note Air 3C plnohodnotný nástroj pro kreativní tvorbu, organizaci poznámek, studium i volnočasové aktivity.

Onyx Boox Note Air 3C si můžete zakoupit přímo zde.

.