Společnost Apple minulý týden představila na své úvodní Keynote k letošní WWDC nové verze operačních systémů pro svá zařízení. Jak bývá zvykem, ihned po skončení Keynote uvolnila vývojářské betaverze všech těchto systémů, a do testování se pustili nejen samotní vývojáři, ale také řada novinářů i běžných uživatelů. Nový operační systém watchOS 7 jsme pochopitelně vyzkoušeli i my. Jaké dojmy v nás zanechal?

Na stránkách Jablíčkáře můžete najít recenze iPadOS 14, a macOS 11.0 Big Sur, nyní přichází na řadu také operační systém pro Apple Watch. Na rozdíl od letošních verzí ostatních operačních systémů jsme se v případě watchOS nedočkali žádných výrazných změn po stránce designu, Apple oproti minulé verzi watchOS přišel pouze s jedním novým ciferníkem, kterým je Chronograf Pro.

watchOS 7
Zdroj: Apple

Sledování spánku a jeho režim

Co se nových funkcí týče, většina z nás je jistě nejvíce zvědavá na funkci sledování spánku – k tomuto účelu museli uživatelé dosud využívat některou z aplikací třetích stran. Podobně jako tyto aplikace vám i nová nativní funkce ve watchOS 7 poskytne informace o čase, který jste strávili v posteli, pomůže vám s lepším plánováním spánku i přípravou na samotný spánek, a nabízí možnosti přizpůsobení na každý den. Aby se vám lépe usínalo, můžete si například před spaním na svých Apple Watch nastavit aktivaci režimu Nerušit i ztmavení displeje. Svůj základní účel plní tato funkce naprosto skvěle a v podstatě jí nelze nic vytknout, umím si ale představit, že řada uživatelů zůstane věrná osvědčeným aplikacím třetích stran, ať už kvůli funkcím, poskytovaným informacím, nebo uživatelskému rozhraní.

Umývání rukou a další funkce

Další novinkou je funkce Handwashing – jak název napovídá, je účelem této novinky pomoci uživatelům s lepším a efektivnějším mytím rukou, což je téma, které se minimálně v první polovině letošního roku velmi intenzivně probíralo. Funkce Handwashing využívá mikrofonu a pohybového senzoru vašich hodinek k automatickému rozpoznání mytí rukou. Jakmile dojde k detekci, spustí se časomíra, která vám odpočítává dvacet sekund – po jejich uběhnutí vás hodinky pochválí za vzorné umytí rukou. Někteří uživatelé uvádí, že se funkce neaktivuje ve 100 % případů, při našem testování ale fungovala spolehlivě – otázkou spíše je, do jaké míry ji uživatelé budou shledávat skutečně užitečnou. Mezi vylepšení drobnějšího charakteru patří přidání tance do nativní aplikace Cvičení, možnost sledování kondice baterie a možnost využití optimalizovaného nabíjení baterie spolu s upozorněním na dobití baterie na 100 %.

Force Touch

Někteří uživatelé Apple Watch, včetně naší redakce, hlásí, že se z watchOS 7 úplně vytratila funkce Force Touch. Pokud vám tento název není známý, tak se jedná o 3D Touch na Apple Watch, tedy o funkci, díky které dokáže displej reagovat na sílu stisku displeje. Apple se rozhodl podporu Force Touch nejspíše ukončit kvůli příchodu Apple Watch Series 6, které touto možností nejspíše disponovat nebudou. Někteří uživatelé však zase naopak hlásí, že na svých hodinkách o Force Touch nepřišli – nejspíše se tedy jedná (doufejme) o pouhou chybu a Apple Force Touch u starších hodinek jen tak neodřízne. Kdyby tak učinil, rozhodně by to nebylo příjemné – ostatně u starších iPhonů jsme se odstranění 3D Touch také nedočkali. Uvidíme, s čím Apple přijde, snad to bude ve prospěch uživatelů.

Stabilita a výdrž

Na rozdíl od loňského watchOS 6 funguje watchOS 7 i ve vývojářské verzi naprosto bez problémů, spolehlivě, je stabilní a rychlý a všechny funkce pracují tak, jak mají. Přesto bychom ale zejména méně zkušeným uživatelům raději doporučeli vydržet – letos poprvé vydá Apple také veřejnou betaverzi svého operačního systému pro Apple Watch, takže nebudete muset čekat do září.

.