Do redakce nám před pár dny dorazila na test velmi zajímavá vychytávka z dílny Philipsu. Jedná se konkrétně o Hue HDMI Sync Box, která dokáže velmi zajímavé věci se světly z řady Hue. Pokud jste tedy jejich uživateli i vy, následující řádky byste si neměli nechat ujít. Představíme vám v nich totiž produkt, který může od základu změnit vaši konzumaci hudby, televize či videoher.

Technické specifikace

Splést si Philips Hue HDMI Sync Box například se set-to boxem pro příjem DVB-T2 není vzhledem k jeho designu nic složitého. Jedná se totiž o nenápadnou černou krabičku o rozměrech 18 x 10 x 2,5 cm s designem podobným Apple TV (respektive s ohledem na rozměry produktu spíše dvou Apple TV položených vedle sebe). Cena boxu je 6499 korun.

Na přední straně Sync Boxu naleznete diodu informující o stavu zařízení spolu s tlačítkem pro manuální ovládání, zadní stranu pak zdobí čtyři HDMI vstupní porty, jeden HDMI port výstupní a zdířka pro zdroj, které je přibalený v balení stejně tak jako výstupní HDMI kabel. Díky tomu se tak vyhnete investicím do dalších nezbytných doplňků, což je zkrátka fajn – tím spíš v době, kdy toto chování není pro výrobce elektroniky v žádném případě standardem.

philips hue hdmi sync box detail

Philips Hue HDMI Sync Box slouží k synchronizaci světel z řady Philips Hue s obsahem proudícím například z Apple TV, herních konzolí či jiných zařízení přes HDMI do televize. Sync Box plní tedy jakousi roli prostředníka, který tento datový tok zanalyzuje a podle něj řídí barvy a intenzitu světel Hue, která jsou s ním spárovaná. Veškerá komunikace s nimi probíhá zcela standardně přes WiFi, přičemž jako u většiny Hue produktů je k ní ještě zapotřebí Bridge zajišťující propojení mezi jednotlivými produkty. Osobně jsem celý systém světel a jejich synchronizace s obsahem na televizi testoval na 2,4 GHz sítí a dle očekávání jsem s tím neměl sebemenší problém. Pokud tedy i vy stále na tomto starším standardu jedete, můžete být bez obav.

Sync Box nenabízí možná trochu překvapivě podporu HomeKitu, takže nemůžete počítat s jeho ovládáním přes Domácnost. Vystačit si budete muset s aplikací Hue Sync, která je právě pro jeho ovládání speciálně vytvořena a nutno podotknout, že to plní na jedničku s hvězdičkou. Na druhou stranu je možná trochu škoda, že je k ovládání vůbec potřeba a vše nejde řešit buď přes výše zmíněnou Domácnost, nebo alespoň přes aplikaci Hue. Takto si svůj telefon zkrátka “zaneřádíte” dalším programem, jehož využitelnost může být ve výsledku – s ohledem na charakter produktu – vcelku malá. Nicméně nic jiného se dělat nedá.

První zapojení

Propojení Sync Boxu s televizí a chytrými světly Hue od Philipsu zvládne bez nadsázky naprosto každý a to i bez návodu. Vše je totiž neuvěřitelně intuitivní a rychlé, díky čemuž nemusíte s krabičky tahat ani návod. Sync Box stačí jen vybalit, zapojit do elektriky a následně jej připojit k Bridgi přes aplikaci Hue. Jakmile tak učiníte, aplikace Hue vás sama navede ke stažení Hue Sync, ve které celé nastavování do pár desítek vteřin dokončíte. Čeká vás zde například pojmenování jednotlivých HDMI portů – do kterých již v tuto chvíli klidně můžete dané produkty připojit – pro lepší orientaci při přepínání a dále pak umístění vašich Hue světel ve virtuálním pokoji na místa, kde jsou v reálu. Poté si světly párkrát zablikáte pro kontrolu stavu synchronizace a jakmile vše sedí přesně tak, jak má (alespoň podle tutoriálu na displeji), máte hotovo. Zkrátka záležitost několika málo desítek vteřin.

Testování

Se Sync Boxem lze synchronizovat prakticky jakékoliv světlo z řady Hue. Jelikož má však dle mého názoru pro tento produkt nejvhodnější využití například coby ozvlášťňovač sledování televize, zřejmě bude naprostá většina z vás sahat buď po různých LED páscích Hue, nebo – stejně jako já – po světlech Hue Play light bar, která lze velmi jednoduše postavit například za televizi, na poličku či vlastně kamkoliv, kam vás napadne. Osobně jsem je postavil pro účely testování na televizní stolek za televizi a otočil jsem je směrem ke zdi, aby ozařovaly ji.

Jakmile Sync Box zapnete, světla se vždy automaticky rozsvítí a okamžitě reagují na obsah proudící do televize přes HDMI a to nejen zvukový, ale i obrazový. Pokud by vás toto svícení obtěžovalo, lze jej velmi jednoduše přes aplikaci Hue Sync deaktivovat a aktivovat jej znovu až ve chvíli, kdy na něj budete mít chuť – tedy třeba při přehrávání videa, hudby, potažmo při hraní na herní konzoli. Zde je potřeba podotknout, že deaktivace je možná při aktivním Sync Boxu bohužel jen přes aplikaci Hue Sync, přestože jsou světla Hue Play light bar plně kompatibilní s HomeKitem a vidíte je tedy i v aplikaci Domácnost. Přes tu je však holt v tomto případě ovládat nelze, což je dle mého trochu škoda.

Přes aplikaci Hue Sync můžete nastavit Sync Box do celkem tří různých režimů – konkrétně videorežimu, hudebního režimu a herního režimu. Ty pak lze následně ještě dále uzpůsobovat buď vyladěním chtěné intenzity, nebo nastavením rychlosti změny barev ve smyslu výkyvů, kdy se barvy buď mohou držet víceméně jednoho odstínu, nebo mohou “haprovat” z jednoho odstínu na druhý. Využívání jednotlivých režimů je určitě dobré neopomíjet, jelikož jen s nimi funguje Box se světly naprosto dokonale. Naopak pokud budete využívat nevhodný režim například pro poslech hudby (tedy videorežim či herní), světla si s hudbou nebudou příliš rozumět nebo podle ní dokonce vůbec nebudou blikat.

Do HDMI portů Sync Boxu jsem připojil dvě zařízení – konkrétně Xbox One S a Apple TV 4K. Ty byly následně přes Sync Box připojeny ke Smart TV od LG z roku 2018 – tedy k relativně novému modelu. I přesto si však s touto černou krabičkou od Philipsu neporadila zcela dokonale, jelikož jsme nebyl přes klasický ovladač schopný přepínat mezi jednotlivými HDMI vedoucími z Xboxu či Apple TV, přestože jsem je v nabídce zdrojů viděl. K přepínání jsem tak musel vždy využít buď aplikaci, nebo vstát z gauče a přepnout zdroj pěkně ručně skrze tlačítko na krabičce. Ani v jednom případě se sice nejedná o nic složitého, nicméně možnost přepínání přes klasický televizní ovladač by zkrátka potěšila. Je však možné, že se tento problém týkal jen mě a jiné televize si s přepínáním poradí lépe.

Nejdůležitější funkcí Sync Boxu je samozřejmě jeho synchronizace obsahu proudícího HDMI kabely do televize se světly. Nutno podotknout, že to zvládá tato malá krabička velice dobře. Světla totiž skvěle na veškerý obsah v televizi reagují a parádně jej doplňují. Díky tomu jste tak vy coby divák, posluchač hudby či hráč do děje vtažen daleko lépe než kdy předtím – tedy alespoň tak působila světelná show za mou televizí na mě. Sync Box jsem si zamiloval hlavně u hraní na Xboxu, jelikož světlem hry doplňoval skoro až neuvěřitelně. Jakmile jsem ve hře vběhl do stínu, jasné barvy světel byly najednou ty tam a všude v pokoji bylo přítmí. Stačilo však popoběhnout o kousek dál na slunce a světla za televizí se opět rozzářily na maximum, díky čemuž jsem měl pocit, že jsem do hry vtažen daleko více než kdy dříve. Co se pak týče barev světel, ty jsou zobrazovány s ohledem na obsah skutečně citlivě a vy se tak nemusíte bát toho, že by vám světla zářila jinak, než by podle obsahu na televizi měla. Vše je zkrátka přizpůsobeno naprosto dokonale a to ať už hrajete hry, sledujete vaše oblíbené pořady na Apple TV+ si jen posloucháte hudbu přes Spotify.

_DSC6234

Resumé

Milovníci produktů Hue od Philipsu, rozbijte prasátka. Sync Box je totiž dle mého názoru něco, co doma zkrátka potřebujete a to zatraceně rychle. Jedná se totiž o naprosto parádní vychytávku, která dokáže vaše příbytky skvěle ozvláštnit a to navíc skutečně chytře. Jasně, nebavíme se tu o produktu bez chyb. Těch je však v jeho případě tak málo, že by vás rozhodne neměly od jeho pořízení odradit. Sync Box vám tedy můžu s klidným svědomím doporučit.

.