Chytré telefony a tablety mají opravdu širokou škálu využití a v mnoha činnostech dokáží poměrně kvalitně zastoupit i specializované pomůcky. Díky kvalitním fotoaparátům iPhonů a iPadů lze tato zařízení použít i například na skenování dokumentů a částečně se tak obejít bez drahých kancelářských zařízení, která navíc nebývají vždy po ruce. Aby se však ve výsledku nejednalo jen o provizorně vypadající fotografie různých dokumentů a listin, vývojáři třetích stran přicházejí se speciálními aplikacemi. Ty snímek dokáží automaticky oříznout, převést do barevného módu vhodného pro tisk i snazší čtení a rovnou také vyexportovat do PDF, poslat elektronickou poštou či nahrát do cloudu.

[vimeo id=“89477586#at=0″ width=“600″ height=“350″]

V App Store v kategorii věnované byznysu naleznete celou řadu aplikací pro skenování. Liší se cenou, zpracováním, počtem různých nadstavbových funkcí i kvalitou výsledných snímků. Populární jsou například Scanner Pro, Genius Scan či TurboScan. Nyní se však do App Store dostala nová skenovací aplikace Scanbot. Je hezká, svěží, má českou lokalizaci a přichází s trochu jiným přístupem a pohledem na věc.

Uživatelské prostředí

Na hlavní obrazovce aplikace se nachází seznam vašich naskenovaných dokumentů, ozubené kolečko s nastavením a velké plus pro zahájení nového skenování. Možností nastavení je v nabídce opravdu minimum. Můžete zapínat a vypínat automatický upload do cloudových služeb, které si vyberete a přihlásíte se do nich. V nabídce je Dropbox, Google Drive, Evernote, OneDrive , Box a Yandex.Disk, což by pro většinu uživatelů měl být výběr dostačující. Kromě možností uploadu jsou pak v nastavení již jen dvě volby – zda se snímky budou rovnou ukládat do systémového fotoalba a zda se bude redukovat velikost výsledných souborů.

Skenování

Při skenování samotném se však možností a funkcí vynoří o mnoho víc. K aktivaci fotoaparátu a pořízení nového snímku se dostanete buď stiskem zmíněného symbolu plus nebo švihnutím prstu ve směru dolů. Opačně – z fotoaparátu do hlavního menu – funguje gesto taktéž, akorát samozřejmě musíte švihnout prstem v opačném směru. Tento způsob ovládání je velice příjemný a dá se považovat za jakousi přidanou hodnotu Scanbotu. Pořízení snímku je taktéž poměrně netradiční. Fotoaparát totiž stačí pouze zaměřit na daný dokument, počkat až aplikace sama rozezná jeho okraje a když držíte telefon dostatečně v klidu, aplikace snímek i sama pořídí. K dispozici je i manuální spoušť fotoaparátu, ale toto automatické skenování funguje spolehlivě. Fotografie lze také jednoduše importovat z fotoalba telefonu.

Když je snímek pořízen, můžete ihned upravit jeho ořez, název a aplikovat jeden z barevných módů, přičemž na výběr je barevný, šedý a černobílý. Poté již lze dokument uložit. V případě, že s výsledkem nejste spokojeni, můžete se vrátit do režimu focení a pořídit nový, či ten současný jednoduše smazat. Oba úkony lze vykonat softwarovým tlačítkem, ale opět je k dispozici i jednoduché gesto (tažení zpět pro návrat a švihnutí nahoru pro zahození snímku). Dokumenty lze poskládat i z více snímků, stačí pouze v režimu fotoaparátu přepnout příslušný posuvník.

Po pořízení a uložení se snímek uloží na hlavní obrazovku aplikace a odsud s ním lze po otevření pracovat dále. A právě zde se Scanbot opět ukazuje jako mimořádně schopná a unikátní aplikace. Do dokumentů lze totiž jednoduše kreslit a zvýrazňovat text, přidávat komentáře a dokonce vkládat podpis. Kromě toho je k dispozici klasické tlačítko pro sdílení, díky kterému lze dokument zaslat zprávou či e-mailem nebo ho otevřít v jiných aplikacích, které s PDF pracují. Z této obrazovky lze dokument rovněž manuálně nahrát na vybranou cloudovou službu.

Verdikt

Hlavní doménou aplikace Scanbot je rychlost, čisté uživatelské prostředí a moderní ovládání pomocí gest. Tyto základní principy moderní mobilní aplikace sálají z každého prvku Scanbotu a zpříjemňují práci se skenovaným dokumentem. Přesto, že je aplikace co do počtu funkcí srovnatelná s konkurencí a v některých oblastech nabízí i mnohem více, nepůsobí robustně, přeplácaně ani složitě. Práce s aplikací je naopak velmi přímočará a jednoduchá. Ač je aplikací v kategorii skenování mnoho a zdálo by se, že další přírůstek již nemůže ničím překvapit a zaujmout, Scanbot určitě má šanci prorazit. Má totiž co nabídnout, je „jiný“ a je krásný. Cenová politika vývojářů je navíc velice přívětivá a Scanbot lze z App Store stáhnout za příjemných 89 centů.

Témata: ,
.