Minulý týden jsem se v recenzi zaobíral skvělým vektorovým editorem Sketch pro Mac, který představuje alternativu pro Adobe Fireworks i Illustrator, tedy pokud nenavrhujete design pro tisk, což není díky absenci CMYK v aplikaci možné. Sketch je primárně určen pro vytváření grafiky s digitálním využitím, jako jsou například návrhy webových stránek nebo mobilních aplikací.

Právě u druhého jmenovaného příkladu šli vývojáři z Bohemia Coding ještě dál vydáním iOS aplikace Sketch Mirror. Jak název napovídá, software umí zrcadlit návrhy z Macu přímo na obrazovce iPhonu či iPadu bez nutnosti dlouhého exportování a nahrávání obrázků do iOS zařízení. Lze tak okamžitě zobrazit veškeré drobné změny, které v návrhu provedete, a živě sledovat, jak se obraz na iPadu podle vašich úprav mění.

Pro správné fungování je třeba pracovat v Artboardech, tedy ohraničených prostorech na pracovní ploše, kterých lze umístit neomezený počet, třeba pro každou obrazovku návrhu iOS aplikace jeden. Na liště Sketch na Macu se pak nachází tlačítko, kterým se se Sketch Mirror spárujete. Obě zařízení musí být na stejné Wi-Fi síti, aby se vzájemně našly, a není problém mít připojený iPhone i iPad zároveň. V aplikaci je možné přepínat, na kterém zařízení se mají návrhy zobrazovat, ale lze je zobrazit i na obou přístrojích najednou.

Aplikace je sama o sobě velice jednoduchá. Po spárování okamžitě načte první Artboard a zobrazí dolní lištu, na které vybíráte vlevo stránky projektu a vpravo Artboardy. Nicméně lze i využít gest a měnit stránky a Artboady tažením prstu vertikálně a horizontálně. První načtení artboardu trvá zhruba 1–2 vteřiny, než si jej aplikace uloží jako snapshot do mezipaměti. Při každé změně v aplikaci na Macu se pak obraz obnoví se zhruba stejným zpožděním. Každé přesunutí objektu se tak na obrazovce iOS projeví většinou do vteřiny.

Při testování jsem v aplikaci narazil pouze na dva problémy – při označení objektů se ve Sketch Mirror objeví obrysy označení jako artefakty, které již nezmizí a obrazovka se přestane aktualizovat. Jediným řešením je pak restart aplikace. Druhý problém je pak ten, že pokud se seznam artboardů nevejde do vertikálního rozbalovacího seznamu, nelze zascrollovat úplně na konec. Vývojáři mě nicméně ujistili, že o obou chybách vědí a opraví je v nadcházející aplikaci, která má brzy vyjít.

Sketch Mirror je jednoznačně úzce zaměřená aplikace pro grafiky, kteří ve Sketch pracují a navrhují layouty pro iOS zařízení nebo responzivní layouty pro web. Navrhujete-li i aplikace pro Android, verze pro tento operační systém bohužel není, ale existuje plugin pro zprovoznění Sketch se Skala Preview. Patříte-li tedy do této úzké skupiny designerů, Sketch Mirror je takřka povinnost, představuje totiž nejrychlejší způsob, jak zobrazit vaše výtvory přímo na iOS zařízení.

.