Velkolepou hru Infinity Blade II od studia Chair Entertainment Group jste mohli vidět i při představování iPhonu 4S. Rozhodl jsem se, že vám ji přiblížím v této recenzi.

Na úplném začátku hry zhlédnete krátké video, které navazuje na předchozí díl hry – Infinity Blade I, a seznámíte se základním ovládáním hry formou interaktivní výuky, vždy se vám zobrazí informace a pokyny, co je možné ve hře provádět a pak si to postupně prakticky vyzkoušíte. Ovládání je poměrně jednoduché – prstem šviháte mečem, štítem ve spodní části displeje se kryjete, šipkami vlevo a vpravo uskakujete a můžete použít i „megasilný útok“ nebo kouzlo. Pokud si však myslíte, že budete do nepřítele bezhlavě sekat mečem a posílat na něj kouzla, mýlíte se. Infinity Blade II je totiž skvěle promyšlena a nepřátelé na vás svou zbraní doráží z různých úhlů a používají různé typy útoky, takže pokud chcete zbraň svého protivníka odvrátit, musíte si bleskurychle promyslet, z jakého strany švihnete prstem, abyste nedostali smrtelný zásah. Navíc ani vaši nepřátelé nejsou hloupí, a výpadům, které vůči nim podniknete, mohou uskočit nebo ho odvrátit. Také sesílání kouzel není jen o klepnutí na symbol v rohu displeje. Pokud chcete použít magii, vyberete si, které kouzlo chcete na nepřítele poslat a prstem musíte na displeji opsat jeho jednoduchý obrazec (například kolečko, „elko“, blesk apod.). To se vám musí povést dřív, než vás protivník zasáhne svou zbraní, jinak musíte kouzlit znova.

Když se naučíte jak bojovat, můžete se konečně naplno ponořit do víru Infinity Blade II a začít svůj příběh. Příběh, jehož cíl je jediný – osvobodit postavu „The Secret Worker“, který je velmi důležitý, jelikož ukoval samotný Infinity Blade a navíc zkoumal i jak porazit tři Nemrtvé krále. K vaší smůle však na cestě k této tajemné osobě narazíte právě na tyto tři krále, nebudou však sami, kromě nich budete muset odolávat i nikdy nekončícím přívalům nepřátel všech tvarů a velikostí.

Jakmile protivníka, který vám zastoupil cestu, zabijete, získáte samozřejmě body zkušeností a také různé obnosy peněz. Někdy se stane, že získáte i část výzbroje nebo klíč k truhle. V truhlách pak rovněž můžete objevit zlaťáky, vybavení, elixíry doplňující životy nebo drahokamy. Drahokamy jsem ještě nezmiňoval, ale jsou více než důležité. Skoro každá část vaší výzbroje může být vylepšena různými typy drahokamů, které vybranému předmětu vylepšují jeho vlastnosti (například zvyšují útok, zdraví a podobně). Pokud se vám však nechce čekat, až najdete lepší brnění nebo lektvary, můžete si je koupit. Nečekejte však, že budete muset chodit do obchodů, prostě přejdete do inventáře a přepnete se na záložku Store a můžete za peníze nakupovat vše, kromě klíčů a drahokamů.

Když porazíte dostatek nepřátel a nasbíráte zkušenosti, postoupíte na další úroveň. To znamená, že dostanete několik speciálních bodů a můžete si vylepšit životy, útok, štít nebo kouzla. Důležité je také zmínit, že nejen vaše postava, ale i věci, které nosíte a používáte, získávají zkušenosti a automaticky se tak zlepšují jejich vlastnosti. Pokud však nechcete čekat, až například váš meč postoupí na nejvyšší úroveň, můžete jeho vývoj urychlit za určitý obnos peněz.

Nyní už k samotnému průběhu hry. Ten je v podstatě velmi omezený. Nemáte moc na výběr, kam se vydáte, musíte vždy jít na vyznačené místo, jen málokdy máte možnost výběru. Můžete se kolem sebe rozhlížet a nalézt rozházené různé předměty, ale to je tak vše. Ovšem změna nastává, když jste poraženi a zabiti vaším protivníkem. Nemusíte se bát, že by hra končila, to se nestane, jen se znovu narodíte a máte k dispozici více cest s tím, že už víte, kterou se nevydávat. Navíc pokaždé když umřete, všechny předměty a zkušenosti vám zůstávají, takže pokaždé máte větší šanci nepřátele porazit.

né videosekvence, které zlepšují celkový dojem z hry a umocňují herní zážitek. Postupem času vám však mohou tyto filmové scény začít vadit, pro tento případ vložili vývojáři hry do spodního rohu displeje tlačítko pro urychlení těchto scén.

Úplnou novinkou v Infinity Blade je tzv. Clasmob. Jedná se o funkci, která je dostupná jen online poté, co se přihlásíte svým účtem na Facebooku. Najdete zde různé úkoly, po jejichž splnění dostanete takové odměny, na které v normální hře nemáte šanci narazit. Musím však zdůraznit, že žádný úkol, na který tu narazíte, není vůbec snadný a každý úkol s odměnou je tu jen na určitou dobu, pak je vyměněn za úplně jiný.

Jednu věc nelze během hry přehlédnout a to je grafika. Stejně jako předchozí díl Infinity Blade, také toto pokračování disponuje skvěle propracovanou grafikou a je dost možná hrou, která má nejlepší grafiku v App Store vůbec. Některé detaily jsou možná poněkud nižší, ale celkový dojem je víc než skvělý. Zejména mě zaujalo výborné zpracování slunečních paprsků, které vypadají opravdu skutečně. Podobně dobře jako grafiku, je na tom i zvuková stránka hry. A pokud si při hraní nasadíte sluchátka, můžu vám zaručit, že u Infinity Blade strávíte minimálně několik hodin.

Jako spažené úspěchy a Leaderboards.

Pokud vás hra zaujala, a jste majiteli iPhone 3GS, iPodu Touch 3. generace nebo iPadu 1 a novějších, neváhejte. Již brzy by měla přijít nová aktualizace, takže s Infinity Blade zažijete ještě více zábavy.

.