Renomovaná značka JBL má ve svém portfóliu reproduktory všeho druhu. Produkty z řady Flip patří k těm menšího vzrůstu a kombinují zajímavý design s kvalitním zvukem. JBL cílí zejména na mladou generaci, a to jak svým stylem, tak i přenosností, kdy může být Flip dokonalým společníkem v autě, na pláži nebo kdekoliv jinde, kde zrovna trávíte čas…

JBL již vydalo také druhou generaci řady Flip a k sehnání jsou obě současně s cenovým rozdílem 900 Kč. V této recenze se podíváme na první generaci reproduktoru.

Flip je stylovým a zejména velice snadno přenositelným „válečkem“, který hravě strčíte do plážové tašky či batůžku, a tak ho můžete mít kdykoliv s sebou. Nemusíte se ho navíc ani stydět někde vystavit, kovová mřížka chránící dva 5W reproduktory, která nese logo JBL, působí velice moderním dojmem. Ani plasty použité na bocích vůbec nevypadají lacině.

Flip je nabízen hned v několika barevných variantách a podle barvy, jež si zvolíte, se zbarví celý reproduktor. Společné mají všechny barevné varianty pouze stříbrné lemování na okrajích reproduktoru, jinak můžete vybírat mezi konzervativní černou a bílou barvou, ale také modrou, červenou, zelenou a fialovou, takže si vybere opravdu každý. JBL Flip tak nemusí být pouze přenosným reproduktorem, ale zároveň do něj můžete promítnout svůj osobitý styl.

Elegantní konstrukce, která je však zároveň velice bytelná, dělá z Flipu schopného společníka pro všechny příležitosti. Nalezneme na něm jen nezbytné množství ovládacích prvků. Na jednom z boků je tlačítko pro vypnutí, kolébka pro ovládání hlasitosti a také tlačítko pro přijímání/ukončování hovorů, což společně s integrovaným mikrofonem dává Flipu možnost dalšího využití. Vedle reproduktoru a stylového doplňku tak poslouží také jako nástroj pro skupinové telefonáty.

Na druhém konci „válečku“ nalezneme zdířku pro adaptér a 3,5mm jack vstup. Skrze něj lze připojit libovolné zařízení, ale pochopitelně – jako u každého moderního zařízení – ani u Flipu nechybí možnost bezdrátového přenosu audia přes Bluetooth. Spárovat váš iPhone s reproduktorem tak bude otázka pár vteřin a Flip je okamžitě připraven začít hrát. Menším neduhem první generace Flipu je jen v nemožnosti nabíjet ji přes USB, a proto s sebou budete muset vždy mít proprietární kabel. Ve druhé generaci už nicméně JBL vše vyřešilo a vybavilo svůj produkt microUSB portem.

Na jedno nabití dokáže Flip přehrávat hudbu pět hodin, takže ho budete muset nabíjet častěji než např. dříve recenzovaný Harman/Kardon Esquire, a při delších akcích bez zdroje nevydrží. Výhoda Flipu je ale především v jeho kompaktních rozměrech, které doslova vybízejí, abyste si ho přibalili do batohu, když někam vyrážíte, nebo klidně postavili na palubní desku auta. S praktickým neoprénovým obalem, který je součástí balení, budete mít jistotu, že se reproduktoru při přenášení nic nestane.

Zvuk

Kdo by si pomyslel, že se ze 160milimetrového (na délku) válečku nemůže ozývat kvalitní zvuk, vyvede ho Flip velice rychle z omylu. JBL je zárukou kvality a čistý a bohatý zvuk to potvrzuje. Nenajdeme tu navíc ani problém s basy, což některá konkurenční zařízení z kategorie „malých reproduktorů“ mají. Pochopitelně s Flipem nedosáhneme takových výsledků jako s integrovaným subwooferem, ale to nakonec ani není účel tohoto reproduktoru.

Jeho hlavním cílem je kvalitně ozvučit jakýkoliv prostor, kam ho právě postavíte, a pokud se jedná o středně velkou místnost, poradí si s tím Flip dobře. Existují i hlasitější reproduktory této velikosti, ale Flip nabídne prakticky nezkreslený zvuk i při nejvyšší hlasitosti, byť má pak houpavý charakter, a tak doporučujeme pro optimální poslech držet hlasitost do 80 procent.

JBL se svým Flipem oslovuje mladé lidi, což v případě hudby není úplně jednoduché. Každý totiž poslouchá jiný styl a povedený design nemusí být při koupi to jediné, co rozhoduje. Flip si ovšem poradí i tady, protože z něj zní dobře pop, metal i elektronická hudba. Na cestách tak nezklame fanouška téměř jakéhokoliv hudebního stylu.

Závěr

Rukama mi prošla již slušná řada malých reproduktorů, lišících se diametrálně v kvalitě reprodukce. U značky JBL si však můžete být téměř jisti, že co se týče kvality, nesaháte vedle. Flip nabídne vyvážený, čistý zvuk s dostatkem basů i výšek. Ať už s ním budete poslouchat film na notebooku nebo si pustíte hudbu z telefonu, odvede skvělou práci. Měl jsem možnost vzít si Flip na několikadenní dovolenou a skvěle na hotelu posloužil večer při sledování sci-fi filmu na MacBooku nebo během dne při streamování internetového rádia či pouštění hudby z iPhonu.

Kombinace osobitého designu a kvalitního reproduktoru, který dokáže bez zaváhání přehrát prakticky jakoukoliv hudbu, je dobrým receptem pro oslovení mladých lidí hledajících stylový doplněk. Malou vadou na kráse je zmíněný proprietární adaptér, který však řeší druhá generace Flipu. Výdrž by sice mohla být větší, ale pět hodin je vzhledem ke kvalitě zvuku i tak poměrně slušných. Za kvalitu se značkou JBL se platí, nicméně s ohledem na výše zmíněné skutečnosti je cena malého „válečku“ Flip velmi příjemná. JBL Flip pořídíte za necelých 2 400 Kč, na Slovensku pak za 85 eur.

Za zapůjčení produktu děkujeme obchodu Vždy.cz.

[one_half last=“no“]

Výhody: