Interaktivní hry jsou poměrně starým konceptem. Asi nejznámější hrou tohoto žánru je série Dragon’s Lair. Jednalo se o hru s kreslenou grafikou, kde jste se jako rytíř museli vyhýbat různým nástrahám v každé místnosti hradu, v němž byla uvězněná princezna. Ovládání probíhalo pouze směrovými tlačítky a jedním tlačítkem pro meč. Pro každou místnost existovalo správné pořadí tlačítek, které korespondovalo s děním. Špatná volba končila nevyhnutelně smrtí hlavního hrdiny. Dragon’s Lair je dokonce ke stažení v App Store.

The Act vychází ze stejného principu, místo virtuálních tlačítek však ovládáte hru pouze gesty. Příběh tohoto animovaného skeče se točí kolem Edgara, umývače oken, co má velice ospalého bratra a nerudného šéfa. Bratr Wally se nešťastnou náhodou ocitne v nemocnici v roli kandidáta na transplantaci mozku a Edgarovi nezbývá, než ho z této šlamastyky zachránit. Aby se k němu dostal, musí zapadnout mezi nemocniční personál. Do cesty se mu ale stále plete nenechavý nemocniční hlídač, podezřívaví doktoři i pacienti. Nakonec je tu půvabná sestřička, o jejíž srdce Edgar bude také svádět vyčerpávající boj.

Hra sestává, jak to káže princip interaktivních filmů, z dějových scén a interaktivních pasáží, které, jak jsem zmínil výše, ovládáte dotykovými gesty, konkrétně tahy prstem. Každá scéna vyžaduje trochu jiný postup, nicméně základem je, že tahy doleva a doprava ovlivňujete Edgarovu reakci na danou situaci a to, jak moc prstem potáhnete, bude určovat intenzitu této reakce. Hned v úvodní scéně například svádíte sestřičku v Edgarově fantazii. Pokud budete příliš horliví a potáhnete prstem příliš doprava, Edgar se na dívku doslova vrhne, nebo začne nevhodně tancovat, čímž si nevyslouží zrovna příliš dívčí přízně. Naopak pomalé tahy vyústí v letmé pohledy, svůdná gesta a úsporné taneční pohyby, které sestřičku zaujmou a ráda se k vám nakonec připojí.

Jindy zase stojíte mezi čtyřmi doktory, kdy primář vypráví různé příhody a vy se musíte podle reakcí ostatních doktorů buďto smát, zasmušile mračit nebo ho poplácat po zádech, využijete tedy pohyb doleva i doprava, každý pro jiný typ reakce. Podobné je to u lékařské prohlídky staré dámy, kde si pohybem doleva musí Edgar nejdříve dodat odvahu a poté opatrně použít stetoskop. Jestliže cokoliv pokazíte, děj se převine jako na starém kazetovém přehrávači a vy začínáte scénu od znovu.

Ve hře nenarazíte na žádné mluvené slovo, jedinou zvukovou stránkou je pouze swingová hudba, která se odvíjí od situace stejně jako ve starých černobílých komediích s Laurelem a Hardym. To jí ale nijak neškodí, naopak, ve hře je totiž klíčové dění, nikoliv dialogy, a k jejímu úplnému pochopení nepotřebujete umět vůbec anglicky.

[youtube id=1VETqZT4KK8 width=“600″ height=“350″]

Ačkoliv se jedná o velice zábavnou hru, po zhruba deseti minutách narazíte na její největší slabinu, kterou je délka hraní. Ano, přesně tolik času vám bude stačit na její dokončení, což je zatraceně málo. Ani interaktivních scén tu není mnoho, zhruba osm, každou z nich dokončíte za pár minut. Jedinou motivací hrát The Act znovu je zlepšení skóre, hra vám počítá, kolikrát jste museli scénu opakovat. Je to velká škoda, že se tvůrcům nepovedlo natáhnout herní dobu alespoň na dvojnásobek. Děj sice drží svižné tempo, ale po deseti minutách hraní se budete cítit tak trochu „podvedeni“. The Act je aktuálně ve slevě za 0,79 €, což je podle mě jediná adekvátní cena vzhledem k trvanlivosti.

Témata:
.