Pro úpravu videa Apple nabízí hned dva programy, konkrétně iMovie a Final Cut Pro. Problém ale je, že zatímco iMovie moc možností nenabízí a hodí se jen na jednoduché operace, tak zase Final Cut Pro je naopak až přespříliš profesionální a jeho cena činí 7 990 korun. Přesně proto je nutné se poohlédnout i jinde. Zajímavou volbou se může stát Wondershare Filmora, nejlepší video editor s řadou zajímavých možností.

Wondershare Filmora je řadou odborníků považován za jeden z nejlepších videoeditorů pro běžné uživatele vůbec, díky čemuž zároveň vyhrál i několik ocenění. Software se vyznačuje především sou svou jednoduchostí, kdy uživateli nabízí řadu parádních efektů, trackování pohybu (motion tracking), možnost rozdělení obrazu, správu barev a další. Přijít vhod může nejen začátečníkům, ale jsme si jisti tím, že jej pro určitou práci využijí i profesionálové.

Důležitost kvalitního softwaru

Žijeme v digitálním věku, kdy prakticky každý z nás má na dosah ruky kvalitní vybavení i software pro tvorbu nejrůznějších videí. Teoreticky se tak každý může pasovat do role režiséra, scénáristy i editora a rovnou z domova si vytvořit svůj vlastní film. Dnešní iPhony si navíc dokážou poradit s vysoce kvalitním záznamem videa, přičemž nejnovější řada iPhone 13 dokonce nabízí speciální filmařský režim. Bez kvalitního softwaru to ale zkrátka nejde, v čemž je právě geniálním pomocníkem Wondershare Filmora.

Wondershare Filmora: Možnosti
Dobře zpracované uživatelské prostředí je základ

Co všechno program umí

Pojďme si proto nejprve projít, co všechno vlastně Wondershare Filmora umí a s čím nám dokáže pomoct. Konkrétně se tedy jedná o jeden z nejlepší editorů videa pro běžné uživatele, kdy jeho největší benefit lze spatřit v celkové jednoduchosti a rozsáhlým možnostem, které uživateli propůjčuje. V tomto směru lze vyzdvihnout tři poměrně důležité funkce, které byste například u konkurence nenašli. Osobně skvělého pomocníka spatřuji v případě motion trackingu. Program totiž sám dokáže detekovat pohybující se objekt/subjekt, čemuž můžete přizpůsobit samotné efekty. Jede například na záběru někdo na koloběžce a vy mu chcete přidat křídla? Tak přesně s tím si program poradí, aniž byste museli snímek po snímku určovat pozici zmiňovaných křídel.

Motion tracking ve Wondershare Filmora
Motion tracking v praxi

U toho to ale ani zdaleka nekončí. Skvělým doplňkem, který lze vidět ve stále více videích, je rozdělená obrazovka neboli split screen. V takovém případě lze celou scénu rozdělit například do tří menších okének, přičemž v každém z nich se odehrává něco jiného, což spojuje příběh či myšlenku videa dohromady. Určitě také nesmíme zapomenout na color match neboli sladění barev. Při úpravě videa je totiž běžné, že například jeden záběr je natočený v odlišných barvách než ten druhý, což může ve výsledku způsobovat nemilé problémy. Tento neduh je vidět především při střihu, kdy přechod nevypadá vůbec přirozeně. Videoeditor Wondershare Filmora si ale s tímto dokáže poradit automaticky prostřednictvím jednoho kliknutí. Možností je zkrátka několik a jedinou limitací je jen a pouze představivost uživatele.

Jak pracovat s Wondershare Filmora

V tomto článku jsme už několikrát uvedli, že se Wondershare Filmora vyznačuje především svou jednoduchostí. Pojďme si to tedy ukázat rovnou v praxi a projít si, jak s programem vlastně pracovat. Na samotném začátku je pochopitelně nutné si vytvořit projekt. V tomto směru se musíme řídit tím, jaké video vlastně chceme vytvořit, čemuž uzpůsobíme poměr stran. Může se jednat například o běžné širokoúhlé video pro počítače (16:9), příspěvek na Instagram (1:1), režim portrétu (9:16), standardní video (4:3), anebo rovnou sáhnout po filmovém formátu (21:9). Jakmile máme vybráno, naši volbu potvrdíme tlačítkem New Project.

Nyní se před námi objeví již samotný editor. Pro začátek je nutné importovat/přetáhnout videa, která chceme vlastně editovat nebo z nich vytvářet film. Při importu se Wondershare Filmora může zeptat, zdali chcete zachovat nastavení projektu, anebo samotného videa. Po volbě se naše video objeví na časové stopě a můžeme s ním nadále pracovat. Nabízí se samozřejmě možnost střihu, propojení s ostatními záběry, přidání hudby, titulků nebo nejrůznějších efektů. Možnosti, o kterých jsme si říkali výše, naleznete v levé horní části okna pod záložkami Titles (titulky), Transitions (přechody), Effects (efekty), Elements (elementy) a Split Screen (rozdělení obrazovky na části). Obrovskou výhodou je i přítomnost karty Stock Media. Při tvorbě vašeho videa tak můžete použít i bezplatné záběry/obrázky z dostupných fotobank, aniž byste museli ztrácet čas jejich zdlouhavým hledáním.

Po dokončení úprav samozřejmě přichází exportování celého vašeho projektu jakožto celku. K tomu slouží tlačítko Export, které vám otevře další okno s řadou možností. Vybrat si totiž můžete nejen z dostupných formátů, ale například zvolit i na základě zařízení, případně váš film exportovat pro potřeby sociálních sítí jako YouTube či Vimeo.

Filmora: Nejlepší videoeditor ve své kategorii

Jak už jsme uvedli v samotném úvodu, pro jablíčkáře jsou k dispozici prakticky dva jablečné editory – iMovie a Final Cut Pro. Problém je, že zatímco jeden je sice zdarma, ale neumí prakticky nic, tak druhý zase stojí příliš hodně. Hned na první pohled lze vidět, kam Wondershare Filmora míří. Dalo by se totiž říct, že se jedná o profesionální videoeditor s řadou úžasných možností, který ale těží ze své jednoduchosti a skvělému uživatelskému prostředí, ve kterém se zkrátka nikdo neztratí. Tímto navíc program sám o sobě vybízí k prozkoumání a postupně svého uživatele sám učí. Jestliže tedy hledáte vhodný software pro úpravu videa, určitě byste měli vyzkoušet právě Wondershare Filmora a dát mu alespoň šanci.

Wondershare Filmora stáhnete zdarma zde

wondershare filmora fb logo
.