Hratelnost Bejeweled a návykovost Flappy Bird – tak nějak by se dala charakterizovat nová „číselná“ hra s názvem Threes!. Přestože se zprvu může zdát naprosto triviální, Threes! je logická hra, jakou App Store už dlouho neviděl. Dokazuje to ostatně i její velký komerční úspěch.

Hry typu „spoj tři“ nebo „sčítej různá čísla“ tu byly už tisíckrát. Zástupci této kategorie okupují velkou část sekce logických her v App Store a málokdy se mezi nimi najde opravdu zajímavý titul. Nutno říct, že ani Threes! podle screenshotů možná nenadchne. Stačí však první rozehrání a hned je jasné, že před sebou máme víc než jen další iteraci bezduché logické hříčky.

Koncept Threes! je přitom tak jednoduchý. Vše se odehrává na herní ploše se šestnácti políčky, jež postupně zaplňují kartičky s čísly. Na začátku hry jich je pouze devět, každé kolo ale jedna přibývá. Pokud se všech 16 polí zaplní, hra končí. Zabránit se tomu dá kombinováním stejných čísel, po němž se ze dvou kartiček rázem stane pouze jedna.

Funguje to tak, že po herní ploše posouváme všemi kartičkami. Pokud jsou vedle sebe stejná čísla, spojí se ve vyšší. Tři a tři vytvoří šest, tato kartička dá s další šestkou dvanáct, pak dvacet čtyři, čtyřicet osm a tak dále. Jedinou výjimkou jsou čísla jedna a dvě, která se spojují spolu a tvoří trojku. Jednoduchost tohoto konceptu nejlépe ukazuje oficiální „trailer“ (viz výše).

Naučit se základní pravidla Threes! je velice snadné, dokonale hru zvládnout je však záležitost mnoha a mnoha hodin. Po absolvování úvodního tutoriálu budete pravděpodobně končit u skóre v řádu stovek, po několika pokusech už dosáhnete na první tisícovku. Začnete si uvědomovat různé problémy, jako je hromadění nepoužitelných čísel a znepřístupňování těch použitelných, a budete se snažit neustále zlepšovat. Proto Threes! zapnete desetkrát, stokrát, tisíckrát.

Tato hra je opravdu velmi návyková, což si tvůrci podle všeho dobře uvědomovali. Technické provedení proto tomuto potenciálu uzpůsobili a odložili stranou složitá menu a přebujelé grafické zpracování. Po zapnutí aplikace se tak vždy můžeme jediným klepnutím ocitnout přímo na herní ploše. Po jejím zaplnění – ke kterému neodvratně dojde – se pak zobrazí skóre z právě skončené hry i z několika předešlých. Člověk tak může okamžitě sledovat svůj postup či stagnaci (přijde) a ihned se pokusit překonat svůj rekord.

Propojení s Game Center také umožňuje sledovat nejlepší výkony svých přátel a vyzvat je na duel. To ovšem neznamená žádný zvláštní mód, ale pouze jednoduché pobídnutí, aby se soupeř pokusil překonat vaše skóre. O úspěchu poté informuje upozornění v Notifikačním centru. Chtělo by se říci, že jde o určité (jediné) zklamání, ovšem na druhou stranu je těžké si představit, jak by měla komplexnější hra více hráčů vypadat. Threes! v této verzi zkrátka využívá pouze těch schopností Game Center, které dávají smysl.

Minimalismus ostatně čiší také z audiovizuálního provedení. To ovšem neznamená, že by hra byla po této stránce strohá či jakkoliv odbytá; nechybí různé zlidšťující detaily. Použité barevné schéma hru příjemně oživuje, také typografie je perfektní. Co víc: kartičky – jak jsme se o nich do nynějška zmiňovali – jsou ve skutečnosti živá stvoření, která čas od času reagují na váš postup hrou. Ta s vyšší číselnou hodnotou vás také vždy přivítají roztomilým kvíknutím.

eho chce dosáhnout. Naplno těží ze své unikátní hratelnosti a zbytečně přitom neplýtvá časem ani místem. Po technické stránce se jedná o naprosto dokonalý počin, který díky svému grafickému provedení perfektně zapadá do prostředí iOS 7. To je věc, která se rozhodně nedá říci o každé nově vydané hře. O Threes! ale můžeme bezpečně prohlásit, že jde o jednu z nejlepších – a zároveň nejvíce návykových – logických her pro iPhone a iPad.

.