Zavřít reklamu

Apple Watch jsou nedílnou součástí jablečné nabídky produktů. Tyto chytré hodinky se pyšní řadou parádních funkcí a jednoduše dokážou usnadnit náš každodenní život. Nejen že je lze použít pro kontrolování notifikací či diktování zpráv, ale zároveň jsou perfektním parťákem pro monitorování sportovních aktivit a spánku. Při příležitosti včerejší vývojářské konference WWDC 2022 nám navíc Apple dle očekávání představil nový operační systém watchOS 9, který chytrým hodinkám z dílny cupertinského giganta propůjčí ještě více schopností.

Konkrétně nás čekají nové animované ciferníky, vylepšené přehrávání podcastů, lepší monitorování spánku a zdraví a řada dalších změn. Nemalou pozornost na sebe Apple každopádně dokázal upnout jednou věcí – představením změn pro nativní aplikaci Cvičení, které potěší především běžce a sportovně založené lidi. Pojďme si tedy blíže posvítit na novinky z watchOS 9 pro milovníky sportu.

watchOS 9 se zaměřuje na cvičení

Jak už jsme zmínili výše, Apple se tentokrát zaměřil na cvičení a přinesl řadu poměrně zajímavých novinek, které uživatelům Apple Watch usnadní sportovní aktivity a ještě je navíc i zpříjemní. Prvotní změna spočívá ve změně uživatelského prostředí při cvičení. Pomocí digitální korunky si uživatel bude moci měnit to, co se mu zrovna zobrazuje. Doposud v tomto ohledu moc možností nemáme a bylo doslova načase, aby přišla pořádná změna. Nyní tak budeme mít v reálném čase přehled o stavu uzavřených kroužků, o zónách srdečního tepu, síle a převýšení.

Další novinky pak potěší hlavně zmiňované běžce. Prakticky okamžitě totiž dostanete instantní zpětnou vazbu informující o tom, zdali svou rychlostí splňujete váš současný cíl. V tomto ohledu ještě figuruje dynamická rychlost, která vám pomůže s dosažením vašich cílů. Co je také skvělou vychytávkou, je možnost vyzvat sám sebe. Apple Watch si totiž budou pamatovat trasy vašich běhů, což vám otevírá nové možnosti, kdy se můžete snažit o prolomení vlastního rekordu a neustále se tak motivovat k dalšímu pohybu. watchOS se nyní také postará o měření řady dalších informací. Nebude mít problém s analýzou délky vašeho kroku, doby kontaktu se zemí/podlahou nebo dynamikou běhu (vertikální oscilací). Díky těmto novinkám bude jablíčkář schopen daleko lépe porozumět svému stylu běhu a případně se tak posunout i vpřed.

Zcela klíčová je pak ještě jedna metrika, kterou jsme doteď zmínili jen okrajově. Apple o ní referuje jakožto o Running Power, která monitoruje a analyzuje běžecký výkon v reálném čase, podle čehož měří prakticky úsilí běžce. Následně při samotném cvičení vám pak dokáže říct, zdali byste například neměli trošku přibrzdit, abyste se udrželi na současné úrovni. V závěru pak ještě nesmíme zapomenout zmínit parádní novinku pro triatlonisty. Apple Watch nyní při zapnutém cvičení dokážou automaticky přepínat mezi během, plaváním a jízdou na kole. Prakticky v okamžiku tak přehodí momentální druh cvičení a postarají se tak o poskytnutí co možná nejpřesnějších informací.

Zdraví

S pohybem a cvičením následně ještě úzce souvisí i zdraví. Ani na tohle Apple u watchOS 9 nezapomněl a přinesl tedy další zajímavé novinky, které mohou usnadnit každodenní život. Přichází totiž nová aplikace Medications. Ta jablíčkáře upozorní na to, že si musí vzít léky či vitamíny a vede tedy kompletní přehled o užívaných medikamentech.

Zdroj: Redakce Jablíčkář.cz

Změn se dočkalo i nativní monitorování spánku, které v poslední době čelilo nemalé kritice ze strany jablíčkářů. Není se vlastně čemu divit – měření nebylo úplně nejlepší, přičemž konkurenční aplikace častokrát převyšovaly schopnosti nativního měření. Cupertinský gigant se proto rozhodl pro změnu. watchOS 9 proto přináší novinku v podobě analýzy spánkových cyklů. Ihned po probuzení tak jablíčkáři budou mít informace o tom, kolik času strávili v hlubokém spánku či REM fázi.

Monitorování fází spánku ve watchOS 9
Zdroj: Redakce Jablíčkář.cz

Operační systém watchOS 9 bude k dispozici pro veřejnost během letošního podzimu.

Diskuze k článku

    A co regenerace? Furt to bude tak, že jeden den si dáte totálně do těla, spálíte třeba 3000kcal a druhý den vám Apple Watch napíšou: Výborně Jane, včera jste překonali 3000 kcal, dokážete to dneska znovu? Toto je osobní zkušenost. Polar V800 co jsem měl před 10 lety by mi napsal, že 3 dny mám mít klid a regenerovat. Garmin je v tom ještě dál.

celý text





Čtěte více