Adobe Kuler se jako se jako web aplikace objevil na monitorech počítačů v premiéře již v roce 2006. Mnoho grafiků, výtvarníků či designérů proto jistě uvítá, že tento program zavítal i na displej chytrého telefonu iPhone a získal tak potřebnou mobilitu.

Barevný kruh sloužící k výběru harmonických brev.

Máte další možnost objevovat nové barvy a určovat přesné odstíny – a to velmi jednoduše. Stejně jako webová verze, která je jednou ze zajímavých služeb Adobe Creative Cloud, aplikace Kuler umožní vybrat z fotografie odstíny, které chceme – pomocí pěti kruhů, které prstem přetahujeme po fotce na místo, ze kterého chceme požadovanou barvu získat. Pomocí jakýchsi „chapadel“ si pak barevné schéma můžeme upravit, nebo vytvořit nové. Pokud si vybereme 2 barvy, Adobe Kuler nám hned najde další vhodné (harmonické) barvy. Jedna barva je tzv. základní a od ní se odvíjí generování barev ostatních. Můžeme také měnit pořadí barev v tématu, nastavovat jas… Vlastnoručně vytvořená témata pak můžeme použít v aplikacích jako: Photoshop, Illustrator, InDesign a další. Témata mohou být vytvořena v různých barvových prostorech (RGB, CMYK, Lab, HSV), lze využít i jejich HEX reprezentaci.

V Kuleru můžeme témata upravovat, přejmenovávat, mazat, nebo sdílet prostřednictvím e-mailu nebo Twitteru. Pro plnohodnotné využití je ale dobře se zaregistrovat a používat Adobe ID. Zatímco veřejná témata (Public Themes) mohou být používána v jakékoliv aplikaci řady CS6, která Kuler podporuje, Synced témata vyžadují nadcházející verzi aplikací, tj. řada Creative Cloud a jsou s ní automaticky synchronizována. Pokud vám nedostačují vlastní barevná schémata, přímo na webu Adobe Kuler najdete další: nejoblíbenější (Most Popular), nejpoužívanější (Most Used) a Náhodné (Random).

Největší využití vidím v kombinaci aplikace a vestavěného fotoaparátu. V terénu si vyfotíte snímek, na místě si vyberete potřebné barvy a témata si uložíte pro další použití. Adobe Kuler zvládá fotit jak přední, tak i zadní kamerou, za špatných světelných podmínek přijde ke slovu i blesk. Po poklepání na obrazovku zmrazí aktuální téma, tato operace na iPhonu 5 netrvá ani sekundu, vše je velmi svižné. Máte-li snímek, ze kterého chcete získat barevné schéma, stačí jej do Adobe Kuleru nahrát. Vyhledání harmonických barev se provádí přímo v aplikaci.

Nebylo by divu, kdyby se Adobe Kuler stal ve své mobilní verzi oblíbeným nástrojem pro kreativní designéry, fotografy, grafiky a všechny, co potřebují pracovat s barvou.

trong> Základní barva
Jedná se o barvu, z níž vychází barevné schéma.