Mezi hlavní události tohoto týdne patří nepochybně aktualizace operačních systémů od Applu. Cupertinská společnost vydala operační systémy iOS 16.4, iPadOS 16.4, watchOS 9.4, macOS 13.3, tvOS 16.4 a HomePodOS 16.4 pro veřejnost. Tim Cook si udělal výlet do Číny, za což sklidil nemalou kritiku, a světlo světa spatřila aplikace Apple Music Classical.

Aktualizace operačních systémů

Jednou z nejvýznamnějších novinek uplynulého týdne jsou bezesporu aktualizace operačních systémů od Applu. iOS 16.4 pro veřejnost přinesl například nové emotikony, funkci izolace hlasu při volání, podporu VoiceOver v mapách v nativním Počasí a opravu řady funkčních i bezpečnostních chyb. Nové emotikony přinesl i macOS 13.3, kromě toho zde došlo k vylepšení po stránce zpřístupnění (ztlumení blikajících světel ve videích) nebo k zavedení funkce Odebrat pozadí v aplikaci Freeform. Operační systém watchOS 9.4 ruší ztišení budíků gestem a vylepšuje funkci Sledování cyklu. Došlo také k vydání tvOS 16.4 a HomePod OS 16.4 pro veřejnost.

Apple Music Classical

V průběhu týdne společnost Apple vydala také slibovanou a dlouho očekávanou aplikaci Apple Music Classical, přičemž někteří uživatelé měli možnost si ji stáhnout dokonce den před oficiálním datem vydání. Apple Music Classical představuje jakousi nadstavbu ke streamovací službě Apple Music, přičemž nabízí specifické vyhledávání, upravené potřebám posluchačů klasické hudby.

Kritika Tima Cooka

Šéf Applu Tim Cook si o minulém víkendu udělal pracovní výlet do Číny. Zúčastnil se zde státem sponzorovaného čínského obchodního summitu, což se samozřejmě neobešlo bez patřičné odezvy. Trnem v oku byl mnohým už jen pouhý fakt, že se Cook vůbec zmiňovaného summitu zúčastnil. Tim Cook ale navíc na akci pronesl projev, kvůli kterému čelil nemalé kritice. Agentura Reuters s odvoláním na místní zdroje citovala část zmíněného projevu, ve kterém Cook mimo jiné chválil Čínu za inovace i za dlouholeté pouto s Applem.

.