Zavřít reklamu

Kalifornský gigant se nám při příležitosti úvodní keynote k vývojářské konferenci WWDC 2020 pochlubil chystaným operačním systémem watchOS 7. Ihned po skončení prezentace došlo k uvolnění prvních vývojářských beta verzí, které v redakci od první chvíle testujeme. Pravděpodobně nejočekávanější novinkou celého systému je nová funkce pro analýzu spánku. Jablečné hodinky nabízí rozsáhlou škálu těch nejrůznějších funkcí, což jim nikdo upřít nemůže. Doposud ale mají svou vlastní Achillovu patu. Tou je samozřejmě absence nativního řešení pro analýzu spánku, což musí jablíčkáři nahradit některou z aplikací z App Storu, tedy alespoň prozatím.

Správný rozvrh je základem úspěchu

V operačním systému watchOS 7 přibyla nová nativní aplikace s názvem Sleep. Apple si totiž plně uvědomuje důležitost spánku a na poslední chvíli se rozhodl pro implementaci této funkce. Z tohoto důvodu se nejedná o pouhé měření spánku. Kalifornský gigant si totiž dává trošku odlišný cíl. Chce své uživatele mírně přeučit a podpořit je v následování pravidelného a zdravého spánku. V tomto případě je totiž nesmírně důležitá pravidelnost. Člověk by neměl zbytečně ponocovat, ale měl by pravidelně chodit spát a pravidelně opět vstávat. Z tohoto důvodu můžete v nastavení aplikace spatřit takzvané rozvrhy. Zde si můžete nastavit svou večerku a čas vstávání pro různé dny podle vašich potřeb. Osobně jsem se rozhodl pro vytvoření dvou rozvrhu – první pro klasické všední dny a druhý na víkend. Přesně pomocí tohoto kroku se můžete naučit takzvanou spánkovou rutinu.

Za popularitu Apple z části vděčí i svému propracovanému ekosystému. Cokoliv se odehraje na Apple Watch můžeme vzápětí vidět na iPhonu a případně i na Macu. Samotná data ze spánku jsou proto k nalezení v nativní aplikaci Zdraví na iOS, kde taktéž můžete upravit své rozvrhy, přizpůsobit si nastavení, či monitorování spánku úplně vypnout. Každopádně musíme jednoznačně vyzdvihnout propojení se zmiňovanou aplikací Zdraví. V té totiž nalezneme úplně vše, co by nás mohlo zajímat o naše stavu. Když vezmeme navíc v potaz nové značení symptomů, musíme uznat, že se jedná o parádní krok vpřed.

Poradí si s monitorováním baterie?

Proč se ale Apple pro monitorování spánku skrze Apple Watch nerozhodl dříve? Na tuto otázku odpovídá řada jablíčkářů poměrně jednoznačně. Jablečné hodinky nedisponují zrovna dvakrát velkou výdrží baterie a mnohdy na jedno nabití nezvládnou ani dva dny. V tomto směru se naštěstí kalifornský gigant zachoval nejlíp jak mohl. Pokud vaše hodinky klesnou pod dvacet procent ještě před večerkou, tedy v době nočního klidu, přijde vám automaticky informace o tom, abyste si je dali nabít. Zde narážíme na další parádní vychytávku, která se pro změnu objevila v iOS 14. Váš iPhone vás totiž opět skrze notifikaci informuje o tom, že byly hodinky dobity na 100 procent. Z tohoto důvodu se nemusíte bát, že by vás monitorování spánku nějakým způsobem omezovalo.

iOS 14: Notifikace o nabití Apple Watch
Zdroj: Redakce Jablíčkář

Samotné nabíjení mi ale z počátku činilo problém. Doposud jsem byl totiž zvyklý na nabíjení hodinek přes noc, kdy jsem je před spaním odložil na stojánek a ráno si je nasadil. V tomto případě jsem musel trošku pozměnit své návyky a naučit se hodinky dobíjet ještě večer, případně hned ráno. Naštěstí se nejednalo o velký problém a během dvou až tří dnů jsem si kompletně zvykl. Během dne, kdy navíc dělám práci, nebo se věnuji jiné aktivitě a nepotřebuji zrovna hodinky, mi nic nebrání v tom je dát nabíjet.

Režim uzamčení

Při samotném spánku se mi navíc ani jednou nestalo, že by mě hodinky nějakým způsobem vzbudily. Jakmile totiž nastane čas večerky, Apple Watch se automaticky přepnou do spacího režimu, kdy aktivují Nerušit, mnohonásobně sníží jas a určitým způsobem se uzamknou. Takto se totiž nemůže stát, že by mi hodinky například v noci začaly svítit do obličeje, protože pro jejich odemčení se musí pootočit digitální korunkou – prakticky úplně stejně, jako při odemknutí například po plavání.

Jak funguje samotné buzení

V minulosti jsem recenzoval několik fitness náramků, které s monitorováním spánku neměly žádný problém a taktéž nabízely možnosti budíku. Tyto produkty se každopádně s Apple Watch nedají absolutně srovnávat. Buzení jablečnými hodinkami je totiž neuvěřitelně příjemné, protože se pomalu začíná rozeznívat hudba a hodinky vám jakoby lehce klepají do zápěstí. V tomto směru se Applu nedá nic vytknout – vše zkrátka funguje jak má. Po samotném probuzení na vás navíc čeká parádní zpráva i na vašem iPhonu. Jablečný telefon vás totiž sám automaticky přivítá, zobrazí vám předpověď počasí a informace o stavu baterie.

Vyplatí se Apple Watch na monitorování spánku?

Ze začátku jsem byl vůči této funkci poměrně skeptický, a to především kvůli baterii a nepraktičnosti. Měl jsem navíc strach, že během spánku nějak rozmáchnu rukou a poškodím si tak své Apple Watch. Týden používání tyto obavy naštěstí vyvrátil. Osobně musím uznat, že se Apple vydal správným směrem a monitoring spánku musím jednoznačně pochválit. Nejvíce jsem si oblíbil celou tu provázanost skrze jablečný ekosystém, kdy máme všechna data k dispozici skrze aplikaci Zdraví. Co snad už jen chybí je, abychom měli Zdraví k dispozici i na Macu.

Diskuze k článku

    Dobrý večer ,v článku v podstatě vůbec není popsáno jak to vlastně funguje.Mám hodinky apple watch 5 a nějaký ten týden jsem je zkoušel ,bohužel vše je totálně nepřehledné na ovládání hrozné.Do ciferníku nejde ani nastavit třeba kroky ,nebo aspon jsem to nenašel.Půl informací v hodinkách ,další informace v telefonu a vše totálně zmatené.Například takové hodinky galaxy watch od samsungu jsou úplně jinde.Vše máte přehledné ,krásně vidíte na displeji přesně to co chcete a v jakém pořadí chcete.Spánek to monitoruje taky a samo bez nějakých složitých nastavení .Pořád to neotravuje nějakými zbytečnými notifikacemi a blbostmi typu ocenění .A to nemluvím o technice jako třeba k wifi se připojí hodinky pouze když ztratí konektivitu s telefonem přes BT.Apple hodinky jsou připojené pořád.Jednoduše řečeno ten kdo používá apple watch by měl někdy zkusit konkurenci ,a najednou by zjistil že třeba takový samsung je deset let napřed apodobně.Ale to je marný ,protože applisti taky nadávali na widgety a ten najednou když je mají tak to oslavují jak je to dobré.To stejně bylo z gestama .které apple komletně převzal od Blackberry ,a taky applisti před tím říkali že to je na nic.

    Přešla jsem z Galaxy Watch Active na Apple Watch a máte pravdu v tom, že Samšunt je úplně jinde, bohužel je však asi tak deset let pozadu a v porovnání s Apple Watch je to jen naleštěná polofunkční bída. A ty jejich cíle ujít každý měsíc 200.000 kroků je k smíchu, AW motivují, Samšunt nemotivuje a ještě špatně měří, nejen kroky ale úplně všechno.

    Tak samsung měří uplně stejně jako apple ,vyzkoušeno ,a bohužel to že to je vše totálně zmatené a nepřehledné to je jasný.A apple watch mě po půlhodině cvičení rozpoznalo že se něco děje a samsung to pozná hned.Nicméně samozřejmě každý at používá co mu vyhovuje.

    Takze jste “nenasel” to, ze staci na cifernik pritlacit prstem a kliknout na Upravit a doladit si dle potreby? Ja treba pouzivam pro me vyladeny Siri cifernik a dynamicky vidim pres den veci, ktere potrebuji a chci. Co je spatnehona tom, ze jsou pripojeny i k wifi? Aspon se nebude chytat na slabe bluetooth, kdyz je iphone na druhe strane bytu, coz neberu jako zapor, ale naopak….

    Samsung hodinky jsem měl ještě vloni, naprostá tragédie, nespolehlivé, pořád v nich něco padalo, někdy přišla notifikace hovoru a někdy ne, někdy ukázaly jméno kontaktu, někdy jen číslo. Tragédie. Zlaté Apple Watch, tam vše šlape jak má.

    Mě by spíš zajímalo, kde se ztratila ta „analýza spánku“, o které autor píše v nadpise? Žádné fáze spánku, žádný záznam zvuků, žádná analýza tepu během spánku… Pokud se nepletu, tak už přes rok umožňuje iPhone nastavit potřebnou dobu spánku a dle toho notifikovat, kdy má člověk jít spát. Žádná hitparáda se nekoná…

    Ten článek je o ničem. Spánkovém aplikace pro Apple Watch jsou tu roky a fungují dobře – čili psát se má o tom, jak to dělá Apple a zda líp nebo hůř a jak si vede ve srovnání s ostatními. Lyrické pasáže o tom, jak kladu hodinky na nabíječku a zbožně na ně hledím – to je informační přínos nula.

celý text





Čtěte více