Zavřít reklamu

Apple vydal watchOS 9 pro veřejnost. Pokud vlastníte kompatibilní Apple Watch, tak si na ně již nyní můžete nainstalovat dlouho očekávaný operační systém, který vás dokáže překvapit řadou parádních novinek. Pojďme si proto v rychlosti posvítit nejen na samotné novinky, ale také na samotnou instalaci a kompatibilní modely.

Jak nainstalovat watchOS 9

Nový operační systém watchOS 9 můžete aktualizovat velice jednoduše, a to rovnou dvěma způsoby. Pokud totiž na vašem iPhonu otevřete aplikaci Watch, kde přejdete do Obecné > Aktualizace softwaru, tak se vám aktualizace rovnou nabídne. Nutno však upozornit, že se musí jednat o spárovaný iPhone a na hodinkách musíte mít alespoň 50 %  baterie. V opačném případě aktualizaci neprovedete. Druhou možností je přejít rovnou k Apple Watch, otevřít Nastavení > Aktualizace softwaru. Mějte však na paměti, že i zde platí podmínky nutnosti připojení hodinek k napájení, mít je alespoň z 50 % nabité a připojené k Wi-Fi.

Operační systémy: iOS 16, iPadOS 16, watchOS 9 a macOS 13 Ventura

watchOS 9 kompatibilita

Operační systém watchOS 9 pohodlně nainstalujete na novější generace jablečných hodinek. Bohužel uživatelé Apple Watch Series 3 už ale mají smůlu. Níže si proto můžete prohlédnout kompletní seznam podporovaných modelů.

  • Apple Watch Series 4
  • Apple Watch Series 5
  • Apple Watch Series 6
  • Apple Watch SE
  • Apple Watch Series 7

watchOS 9 samozřejmě poběží i na nedávno představených hodinkách Apple Watch Series 8, Apple Watch SE 2 a Apple Watch Ultra. Tyto modely však v seznamu uvedeny nejsou z prostého důvodu – protože vám domů dorazí s již předinstalovaným systémem watchOS 9.

watchOS 9 novinky

Cvičení

Nové údaje o cvičení. Ponoř se do nich. Odraž se od nich.

Na displeji toho teď při cvičení uvidíš víc. Otáčením korunky Digital Crown se dostaneš k novým pohledům na ukazatele jako kroužky Aktivity, zóny tepové frekvence, výkon nebo třeba převýšení.

Zóny tepové frekvence

Udělej si rychle představu o stupni intenzity. Tréninkové zóny se počítají automaticky a mění se podle tvých zdravotních údajů. Anebo si je můžeš vytvořit ručně.

Přizpůsob si cvičení

Vylaď si intervaly aktivity a odpočinku podle toho, jakým stylem trénuješ. Díky upozorněním budeš mít jasno o tempu, tepové frekvenci, kadenci a výkonu. Dej tomu formu, která tě dostane do formy.

Čas a vzdálenost jsou na tvojí straně

Hned zjistíš, jak se ti daří plnit stanovený cíl. A díky dynamickému určování tempa ti to půjde líp.

Dej si svoji trasu. A pak znovu a rychleji.

Jestli často běháš venku nebo jezdíš na kole, můžeš si dát závod proti svému poslednímu nebo nejlepšímu výsledku. Průběžné aktualizace ti to ulehčí.

S ukazateli běžecké techniky se všechno dozvíš za běhu

Přidej si do zobrazení cvičení informace o délce kroku, době kontaktu se zemí a vertikální oscilaci. Ať máš lepší představu o účinnosti svého pohybu při běhu.

Představujeme Výkon při běhu

Výkon při běhu je okamžitý ukazatel zátěže, který ti pomůže nasadit udržitelné tempo.

Plavání se zlepšilo o celý bazén

Při plavání v bazénu se teď automaticky detekuje používání plavecké desky. U každé série můžeš sledovat ukazatel SWOLF, podle kterého se často hodnotí efektivita plavců.

Léky

Zaznamenávej si léky přímo na zápěstí

V aplikaci Léky1 můžeš diskrétně a pohodlně evidovat, jaké bereš léky, vitaminy a doplňky stravy. Zaznamenáš si to rovnou z připomínek.

Spánek

Fáze spánku. Pohádka na lepší noc.

Zjisti, kolik času připadá na fázi REM, základní a hluboký spánek a kdy možná došlo k probuzení.

Sleduj, jak spíš. Noc co noc.

Ve srovnávacích přehledech spánku v aktualizované aplikaci Zdraví na iPhonu se můžeš podívat na ukazatele, jako je tepová a dechová frekvence.2 A zjistit, jak se během noci mění.

Ciferníky

Nové ciferníky ti rozbijí denní stereotyp

Na novém ciferníku Metropolitan si můžeš změnit písmo číslic. Playtime je výsledkem spolupráce s výtvarnicí Joi Fulton. A přepracovaný ciferník Astronomie naplno využívá větší displej a ukazuje, jaká je po celém světě oblačnost.

Dají ti víc toho, co tě bere

Ještě víc ciferníků podporuje nejrůznější komplikace. Jen se podívej, co všechno ti ukážou.

Vylepšení ciferníku s portréty

Na ciferník Portréty si teď můžeš dát obrázek svého psa nebo kočky. A v režimu úprav dokonce změnit barevný tón pozadí fotky.

Barvy pozadí od azurové po žlutou

Teď si můžeš přizpůsobit ciferník širokou škálou barev a přechodů – podle momentální nálady. Funguje to na cifernících Modulární – mini, Modulární a Extra velký.

Historie fibrilace síní

Měř si, jak dlouho tvoje srdce vykazuje známky fibrilace síní

Pokud máš diagnostikovanou fibrilaci síní, zapni si Historii fibrilace síní, ať máš přibližnou představu, jak často dochází k arytmiím.3 Je to důležité kvůli možnému riziku vážnějších komplikací.

Sleduj, jaký vliv má na fibrilaci síní tvůj životní styl

Aplikace Zdraví ti pomůže identifikovat faktory jako spánek, cvičení nebo tělesnou hmotnost, které můžou mít vliv na dobu trvání fibrilace síní. Tyhle informace pak můžeš snadno sdílet se svým lékařem. A můžeš se i podívat, kdy v průběhu dne nebo týdne dochází k fibrilaci nejčastěji.

Zpřístupnění

Ovládej hodinky úplně novým způsobem

Zrcadlení Apple Watch pomáhá lidem s fyzickým nebo pohybovým postižením plnohodnotněji využívat možnosti hodinek.4 Streamuj Apple Watch na iPhone, ze kterého je můžeš ovládat pomocí funkcí zpřístupnění, jako je třeba Switch Control.

Produktivita

Oznámení bez vyrušování

Když hodinky aktivně používáš, přicházejí oznámení v podobě nevtíravých bannerů. A když máš zápěstí dole, zobrazí se přes celou plochu.

Trochu jsme si pohráli s tvými oblíbenými aplikacemi v Docku

Aplikace spuštěné na pozadí mají v Docku přednost, takže se k nim můžeš hned snadno vrátit.

Velký den pro Kalendář

Vytvářej nové události přímo z Apple Watch a jednoduše přejdi na konkrétní den nebo týden.

Redaktor a student. Mimo redaktorskou činnost se také zajímá o svět populárních technologií. Svůj volný čas věnuje studiu a svým nejbližším.

Všechny články autora

Diskuze k článku

celý text





Čtěte více



.